هوشمند سازی خانه و ویلا فراتر از تخیل

هوشمند سازی خانه و ویلا

آیا تا به حال به داشتن خانه و یا ویلای هوشمند فکر کرده اید؟ خانه ای که قبل از شما به فکر شما باشد. ما به شما این نوید را می دهیم که هوشمند سازی خانه و ویلا امروزه امکان پذیر است که مهم مرزهای رفاه انسان را جا به جا کرده است. در ادامه به چگونگی هوشمند سازی خانه و مزایای هوشمند سازی خانه و ویلا پرداخته خواهد شد.

خانه هوشمند به چه خانه ای گفته می شود؟

هوشمند سازی خانه در اصل به  هدایت خودکار و از راه دور خانه منجر می شود. هوشمند سازی ساختمان تمامی اعمالی که منجر به افزایش آسایش و رفاه انسان می شود را با خود به ارمغان می آورد. اختیاراتی که هوشمند سازی خانه و ویلا در اختیار شخص صاحب خانه و یا خود خانه قرار می دهد منجر به صرفه جویی در مصرف انواع انرژی نیز می شود. یک خانه هوشمند حضور شما در فضای خانه را حس می کند، با علایق شما آشناست و به صورت خودکار فرامینی به جهت بروز تغییرات به سراسر خانه صادر می کند. برای مثال دمای خانه یکی از مباحثی است که جز علایق شخصی هر شخص محسوب می شود. خانه هوشمند به این علاقه شخص نیز آشنا بوده و فضای خانه را باب میل شما گرم و یا خنک می کند. هوشمند سازی خانه و ویلا از سری جهش های عظیم در صنعت ساختمان سازی است که از تخیل به واقعیت تبدیل شده است.

هوشمند سازی خانه و ویلا

هوشمند سازی خانه نیز به مانند ساختمان های دیگر است. تنها تفاوتی که در هوشمند سازی ساختمان های مختلف وجود دارد تعداد و نوع آپشن های موجود در خانه است. برای مثال در امر هوشمند سازی ویلا، کنترل استخر و جکوزی نیز هوشمند سازی می شود در حالی که این ممکن است این گزینه در خانه ای دیگر وجود نداشته باشد.

READ  هوشمند سازی ساختمان فونداسیون شهر هوشمند

 هوشمند سازی خانه و ویلا

مزایای هوشمند سازی خانه و ویلا چیست؟

از مزایای هوشمند سازی ساختمان هرچه بگوییم کم است. هوشمند سازی ساختمان باعث افزایش رفاه و آسایش انسان امروزی با برداشتن بارهای اضافی از دوش آن می شود. امروزه انسان دغدغه ها و مشغله های بسیاری را متحمل می شود که هوشمند سازی خانه قسمتی از این مشغله را کمرنگ می کند و به کمک او می آید. به موجب هوشمند سازی خانه و ویلا افرادی که در آنجا زندگی می کنند قادر خواهد بود تمامی قسمت های ساختمان را از راه دور کنترل کنند و به تمامی امور آن نظارت داشته باشند. برای مثال شخص می تواند در ساعت مشخصی سیستم آبیاری باغ را قطع و یا وصل کند که این از دیگر مزایای هوشمند سازی ساختمان در باب صرفه جویی انرژی ( آب ) است. از مهمترین مزایای هوشمند سازی ویلا صرفه جویی در مصرف انرژی است. برای مثال اگر فرد در ساختمان حضور نداشته باشد، خانه هوشمند فرمان هایی از بابت قطع سیستم گرمایشی و یا سرمایشی به کنترل کننده مرکزی ارسال می کند. هوشمند سازی خانه باعث صرفه جویی در وقت گران بها شما نیز می شود.

 هوشمند سازی خانه و ویلا

امکاناتی که هوشمند سازی در اختیار شما قرار می دهد

سیستم های الکتریکی و روشنایی بخش عمده ای از امکانات رفاهی خانه و ویلا را شکل می دهد چرا که اکثر فعالیت ها و سرگرمی هایی که انسان امروزی با آن سروکار دارد وابسته به انرژی الکتریکی است. ایجاد ناهماهنگی در مصرف انرژی الکتریکی و عدم صرفه جویی در مصرف آن باعث افزایش هزینه ها می شود. هوشمند سازی این مشکل را به طور کلی حل کرده است. یک خانه و ویلا هوشمند سیستم های الکتریکی و روشنایی ساختمان را در دست می گیرد و از مصرف بی رویه انرژی الکتریکی جلوگیری می کند. برای مثال به هنگامی که خانه و یا قسمتی از خانه خالی از سکنه باشد خانه به صورت خودکار روشنایی آن قسمت را خاموش و یا شدت آن را کم می کند. تنظیم میزان مصرف و کنترل این سیستم توسط خود شخص و با گوشی موبایل نیز ممکن است. هوشمند سازی خانه و ویلا امکان کنترل هوشمند انواع کرکره و پرده برقی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. کاربر می تواند به وسیله ریموت و یا با استفاده از گوشی موبایل آن هم از راه دور میزان نور ورودی به خانه از طریق پرده و یا کرکره را کنترل کند. سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه و ویلا نیز قابل کنترل و تنظیم از طریق هوشمند سازی است. این سیستم با توجه به علاقه شخصی فرد و نسبت به آنچه که توسط کاربر تنظیم شده است شروع به ارسال فرامین از جمله تنظیم، خاموش و یا روشن کردن سیستم گرمایشی و یا سرمایشی می شود. هوشمند سازی خانه و ویلا تنها به داخل خانه ختم نمی شود. سیستم آبیاری باغ و باغچه نیز توسط سیستم هوشمند سازی خانه قابل کنترل است. زمان آبیاری و قطع آن را می بایستی از قبل از روی سیستم کنترل کننده ی مرکزی تنظیم کنید تا در زمان مقرر سیستم آماده به کار شود.

READ  لوازم خانگی هوشمند و همه چیز درباره آنها

 هوشمند سازی خانه و ویلا

تجهیزات مورد استفاده در هوشمند سازی

از سری تجهیزات اهم که در هوشمند سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد می توان به سنسور اشاره کرد. هوشمند سازی خانه نیازمند این سری از ابزارهای قدرتمند و هوشمند است. سنسورها انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها به برزو مشکل خاصی حساسیت دارند. از انواع سنسورها می توان به سنسور حرکتی، سنسور نور، سنسور دما، سنسور دود، سنسور باز و بست و سنسور شکست شیشه اشاره کرد که هر یک از آنها در قسمت خاصی از خانه نصب و راه اندازی می شود. طرز کار هر یک از سنسورها به این شکل است که:

  1. سنسور حرکتی به حرکات مشکوک در داخل و یا خارج خانه حساس است
  2. سنسور نور باعث کنترل سیستم روشنایی ساختمان می شود
  3. سنسور دما دمای قسمت های مختلف ساختمان را کنترل می کند
  4. سنسور دود به بروز خطراتی از بابت آتش سوزی حساس است
  5. سنسور باز و بست به باز و بسته شدن ورودی ها از جمله در و پنجره حساس است

چه ساختمان هایی قابل هوشمند سازی هستند؟

هوشمند سازی از بابت متراژ و یا قدمت ساختمان محدودیتی نداشته و تمامی ساختمان ها قابل هوشمند سازی هستند. خانه های قدیمی نیز نسبت به تجهیزاتی که در خانه وجود دارد قابل هوشمند سازی است. هوشمند سازی اغلب به جهت کنترل خانه و ویلا های وسیع ابداع شده است ولی هر خانه ای نسبت به خود قابل هوشمند سازی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *