لوازم خانگی هوشمند و همه چیز درباره آنها

لوازم خانگی هوشمند

در دنیای امروز استفاده و خرید از لوازم خانگی هوشمند بسیار رونق پیدا کرده زیرا موجب افزایش راحتی در سبک زندگی می شود. از آنجایی که روز به روز تکنولوژی تغییر کرده و پیشرفت می‌ نماید طبیعتا ورود این لوازم خانگی، در بسیاری از خانه ها دیده می شود. حال اگر شما هم تمایل دارید در خصوص این لوازم همه ‌چیز را بدانید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

لوازم خانگی هوشمند آشپزخانه

در دنیای امروز استفاده از ربات های کوچک و بزرگ موجب شده بسیاری از نیاز های انسان به راحتی برآورده شود. این امر که تا چند سال گذشته فقط در فیلم‌ های علمی-تخیلی در دسترس بود، امروزه در اختیار همه جوامع قرار گرفته است. حال اگر بخواهیم در خصوص انواع لوازم خانگی هوشمند اطلاعاتی باید کنیم و همه چیز را درباره آنها بگوییم باید توجه داشته باشید آشپزخانه تحت کنترل می تواند آرزوی هر خانم باشد، به طوری که با استفاده از لوازم خانگی هوشمند شما می توانید از راه دور با استفاده از اپلیکیشن لوازم پخت و پز، لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و فریزر و …. را کنترل کنید.

اجاق گاز های هوشمند در این لوازم خانگی به گونه‌ای بوده که قابلیت تنظیم برای گرم کردن غذا در زمان خاص، تغییر درجه حرارت، تغییر حالت پخت و پز و غیره را از طریق اپلیکیشن دارد. همچنین بعضی از این اجاق گاز ها دارای سنسور مخصوصی است که به سقف آشپزخانه متصل شده که در هنگام آتش گرفتن یا دود کردن غذا می تواند به صورت خودکار شعله را خاموش نماید.

علاوه بر این اجاق گاز های هوشمند به گونه‌ای بوده که شما می توانید از روی تلفن همراهتان روند پخته شدن غذا را حتی از فاصله دور در دست بگیرید. از طرفی، یخچال فریزر هایی که از این سیستم های هوشمند استفاده شده به گونه ای است که شما می توانید نوع اقلام ذخیره شده در آن را تشخیص داده و اطلاعات مهمی همچون تاریخ انقضای محصولات را اعلام می ‌کند. با این حال شما به راحتی می توانید به اپلیکیشن یخچال خود دست پیدا کرده و لیست خریدتان را در هنگام بیرون بودن از منزل تکمیل کنید.

READ  مزایای هوشمند سازی خانه برای کودکان

لوازم خانگی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

 سیستم روشنایی هوشمند از دیگر لوازم خانگی بوده که بسیار پرکاربرد می باشد. شما با استفاده از این سیستم روشنایی می ‌توانید نور محیط را تنظیم کرده و تم ها و رنگ های از پیش تعریف شده را اجرا کنید. هنگامی که شما از این لامپ ها استفاده کنید و اپلیکیشن مخصوص آن را بر روی تلفن همراه تان نصب کنید از راه دور امکان خاموش و روشن کردن لامپ ها را خواهید داشت و همچنین می توانید میزان نور و رنگ آن را نیز تغییر دهید. با این حال به طور کلی می‌توان گفت کل سیستم روشنایی خانه با استفاده از هوش مصنوعی و اپلیکیشن های مختلف در دسترس می باشد.

لوازم خانگی هوشمند

سیستم کنترل دمای هوشمند

سیستم های کنترل دما از دیگر لوازم خانگی هوشمند می باشد؛ به طوری که شما با استفاده از این سیستم ها می توانید از راه دور این سیستم ها را روشن و خاموش نمایید. مثلا امکان تشخیص و گزارش دما با استفاده از این سیستم هوشمند وجود داشته و قابلیت تنظیم زمان و برنامه ریزی ۲۴ ساعته، در هنگام نصب این سیستم هوشمند امکان تنظیمات سرعت فن و امکان مانیتورینگ و کنترل دما از طریق کامپیوتر شخصی برای شما به وجود می آید. علاوه بر اینکه کنترل این سیستم کاملا ساده است باید بدانید امکان کنترل چندین دستگاه گرمایشی و سرمایشی تنها با استفاده از یک سیستم کنترل هوشمند واحد وجود دارد که مهمترین مزیت این نوع لوازم خانگی، پیشگیری از مصرف بی رویه انرژی و تنظیم میزان دمای خانه قبل از بازگشت به منزل می باشد.

READ  هوشمند سازی تاسیسات ساختمانی چیست؟

لوازم خانگی هوشمند

لوازم خانگی هوشمند برای سرگرمی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید لوازم خانگی هوشمند تنها به حوزه آشپزخانه یا سیستم های کنترل دما محدود نشده بلکه برای تفریحات نیز طیف وسیعی از این سیستم ‌ها پیش روی متقاضیان قرار دارد. مثلا استفاده از تلویزیون های هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که پس از نصب اپلیکیشن مخصوص، شما بدون استفاده از کنترل و با استفاده از گوشی موبایل تان تلویزیون را خاموش و روشن کنید. اسپیکر های هوشمند نیز امکان اتصال به شبکه های رادیویی و لوازم خانگی هوشمند را دارند که در آن فناوری تشخیص صدای هوشمند نصب شده است و شما در هر جایی از اتاق صحبت کنید می توانید فرمان روشن و خاموش کردن و کنترل دستگاه را ارائه دهید.

لوازم خانگی هوشمند

انجام نظافت با وسایل هوشمند

و اما از یکی دیگر از انواع لوازم خانگی هوشمند در زمینه‌ نظافت خانه و محیط اطراف بوده که این ربات ها به صورت بی نظیری تمیزی ممکن را برای شما فراهم کرده و شما می توانید از راه دور این ربات ها را کنترل کرده تا هر اتاقی که تمایل دارید را تمیز نمایند. با این حال شما همیشه خیالتان از تمیز بودن منزل راحت خواهد بود. توجه داشته باشید جاروبرقی هوشمند به گونه ای است که علاوه بر مسیریابی درست پستی و بلندی ها را تشخیص داده و این امر موجب می ‌شود که به میز و مبلمان برخورد نکرده و یا از پله سقوط نکند. همچنین جالب است بدانید بعضی از این ربات ها قابلیت این را دارند که کف خانه را جارو نمدار بکشند.

READ  چرا باید به سیستم روشنایی هوشمند روی بیاوریم؟

لوازم خانگی هوشمند

سیستم های امنیتی در خانه هوشمند

اگرچه تمام آنچه بیان شد جزو سیستم هایی است که امروزه بسیار برای بشر حیاتی بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد اما طبیعتا امنیت و آرامش جزو آن دسته از مواردی است که بیش از بقیه موارد باید به آن توجه شود. با وجود این امر در حال حاضر سیستم های امنیتی به عنوان لوازم خانگی هوشمند بسیار پر کاربرد می باشد. به طوری که نصب انواع سنسورها در سراسر خانه امنیت محل زندگی شما را دو چندان می کند.

این سیستم به شما این امکان را می دهد تا سنسور لمسی برای پنجره ها و درب ها، سنسور حرکتی و حرارتی را فعال نموده و در صورت بروز مشکل هشدارهای لازم را دریافت کنید‌. نصب سنسور حساس به شکستن شیشه نیز بی نظیر است و دوربین های پیشرفته ای که در این نوع دستگاه متصل شده در داخل و خارج از منزل نصب می شود که شما می توانید با استفاده از آن تصاویر دلخواه را به آسانی روی تلفن همراهتان مشاهده نموده و زاویه دید را نیز از راه دور تغییر دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *