آلارم خانه هوشمند چه مزایایی دارد

آلارم خانه هوشمند

هوشمند سازی ساختمان و خانه از بحث های داغ دنیای دیجیتال است. هوشمند سازی خانه یا BMS به اعمالی گفته می شود که منجر به کنترل ساختمان آن هم به صورت یک پارچه می شود. یکی از اجزای اصلی هوشمند سازی آلارم خانه هوشمند است که بدون آن سیستم هوشمند سازی عملا بی معنی می شود. در ادامه ی مقاله به بررسی مفهوم هوشمند سازی خانه ، بررسی تعریف آلارم خانه هوشمند و انواع آن همراه با وظایف هر یک پرداخته خواهد شد.

هوشمند سازی خانه یا BMS (Building management system ) چیست؟

انسان هوشمند روزانه در حال تلاش به جهت جا به جایی های مرز های علم و مدرنیته است. از تلاش هایی که انسان امروزی بدان دست یافته است هوشمند سازی ساختمان یا BMS است. در امر هوشمند سازی ساختمان تلفیقی از نرم افزار ها و سخت افزار های مختلف منجر به کنترل ساختمان و امکان مانیتورینگ آن به صورت یکپارچه می شود که هدف از اجرای آن نیز دستیابی به این اهداف است. در هوشمند سازی ساختمان ، ساختمان توسط شخص صاحب خانه و یا اشخاصی که در خانه زندگی می کنند کنترل می شود. سیستم هوشمند سازی ساختمان حتی امکان کنترل از راه دور ساختمان را نیز فراهم می کند. این سیستم امکان کنترل انواع سیستم های مکانیکی ، حفاظتی و الکتریکی ساختمان را در بر می گیرد. از این سیستم ها می توان به سیستم تهویه هوا ، سیستم گرمایشی و سرمایشی ، سیستم دوربین های مدار بسته ، سیستم اطفای حریق ، سیستم اعلام حریق و… را نام برد. یکی از بخش های هوشمند سازی خانه به نصب سنسور ها مربوط می شود که این تجهیزات رابطه ی مستقیمی با آلارم ها دارند. smart home alarm یا آلارم خانه هوشمند یکی از اجزای اصلی هوشمند سازی ساختمان به شمار می آید. در ادامه به بررسی چیستی آلارم خانه هوشمند خواهیم پرداخت.

READ  نکاتی بسیار مهم درباره هوشمند سازی خانه های قدیمی

 آلارم خانه هوشمند

آلارم خانه هوشمند یا smart home alarm چیست؟

آلارم خانه هوشمند یا smart home alarm یکی از تجهیزاتی است که لازمه ی هوشمند سازی ساختمان یا خانه است. آلارم ها به سنسور های مختلف اتصال می یابند ( چه به صورت بی سیم یا با سیم ) و در مواقع لزوم به صدا در می آیند. بدون وجود آلارم تقریبا عملکرد سیستم هوشمند سازی مختل و بی معنی می شود. آلارم ها انواع مختلفی دارند که از آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  1. آلارم اعلام حریق که حساس به خطراتی مانند حریق و دود است.
  2. آلارم ضد سرقت که حساس به اقداماتی مانند سرقت است.
  3. آلارم شوک و ضربه که حساس به اعمالی مانند ضربه است.

هر یک از این سیستم ها به صورت مستقل از هم نصب و اجرا می شوند.

آلارم خانه هوشمند ( آلارم اطفای حریق )

یکی از سیستم های مورد نیاز هر خانه سیستم اعلام و اطفای حریق است. این سیستم نه تنها خود در صدد اطفای آتش بر می آید بلکه از طریق آلارم های موجود وجود حریق در قسمتی از ساختمان را اعلام می کند . این سیستم هوشمند با اعلام به موقع حریق از بروز خسارات مالی بیشتر و در مواقعی از خسارات جانی جلوگیری می کند. طرز کار سیستم اعلام حریق به نحوی است که ابتدا سنسور های حساس به دود وجود آتش را احساس و تایید می کنند و سپس جهت اعلام به آلارم اطفای حریق ارسال می کنند. سنسور های حساس به دود می بایستی در تمامی قسمت های ساختمان نصب شود. برخی از افراد تنها به نصب در قسمت های مهم خانه بسنده می کنند غافل از اینکه آتش سوزی در کوچکترین قسمت ساختمان باعث بروز بزرگ ترین فاجعه ها می شود. از امتیاز های مثبت هر خانه هوشمند اجرای سیستم اعلام حریق مناسب است. سیستم اعلام و اطفای حریق بر روی انواع ساختمان های اداری ، مجتمع های مسکونی ، خانه های قدیمی ، ویلا ، مغازه ، خانه باغ و دفتر کار قابل نصب و اجرا است. آلارم اعلام حریق از مهم ترین آلارم خانه هوشمند است.

READ  تفاوت سیستم هوشمند با سیم و بی سیم چیست؟

 آلارم خانه هوشمند

آلارم خانه هوشمند ( آلارم ضد سرقت )

یکی از دغدغه های همیشگی انسان از دیر باز تا بحال دفع انواع خطرات مانند سرقت است. سیستم ضد سرقت از سیستم هایی است که این نوع از خطر را دفع می کند. سیستم دزدگیر از ملزومات هر ساختمان به جهت برقراری امنیت یکپارچه ساختمان محسوب می شود. سیستم های ضد سرقت متشکل از چند بخش هستند که یکی از آن ها آلارم ضد سرقت است. وظیفه ی آلارم ضد سرقت اعلام اقدام به سرقت است که این نیز وابسته به سنسور های مختلف است. آلارم ضد سرقت به کوچکترین اقدام و یا حرکت در جهت سرقت از ساختمان حساس بوده و سریعا به صدا در می آید. آلارم ضد سرقت به صورت 24 ساعته گوش به زنگ بوده و امکان دستکاری و یا از کار انداختن آن غیر ممکن است. از اعمالی که می توان به جهت بروز ناکارآمدی در سیستم ضد سرقت انجام داد سرویس و چکاب سالانه کل سیستم است.

 آلارم خانه هوشمند

 آلارم شوک و ضربه

یکی از سیستم های امنیتی که به تازگی وارد عرصه هوشمند سازی ساختمان و خانه شده است سیستم شوک و ضربه است. همانطور که از نامش پیداست این سیستم به اعمالی مانند شوک و ضربه حساس بوده و در صورت بروز و احساس چنین اعمالی سریعا به صدا در می آید. این سیستم اغلب بر روی دیوار های قابل نفوذ ( کوتاه یا نازک ) و شیشه ها نصب می شود. سنسور های سیستم شوک و ضربه به قدری حساس است که بروز هر گونه ضربه کوچک را تهدیدی جدی به شمار می آورد.

READ  سیستم روشنایی هوشمند نیاز امروزه خانه های ما

 آلارم خانه هوشمند

تهیه آلارم و اجرای هوشمند سازی خانه

اجرای هوشمند سازی خانه و ساختمان از اعمال خطیر بوده که اجرای آن از پس هر موسسه ای بر نمی آید. قبل از اقدام به اجرای هوشمند سازی ساختمان انتخاب موسسه ای ایمن و قابل اعتماد از شروط اول است چرا که امکان دارد موسسه ای تقلبی اقدام به اجرای هوشمند سازی و سپس به سرقت آن دست بزند چرا که به تمامی نقاط ساختمان آشنایی پیدا می کنند. موسسه هوشمند سازی ( hoshmandsazi ) از موسسه های قابل اعتماد و ماهر در امر هوشمند سازی خانه و ساختمان است که از با کیفیت ترین برند و محصولات مانند سنسور ، دوربین ،آلارم خانه هوشمند و… به جهت هوشمند سازی ساختمان بهره می گیرد. اقدامات این موسسه در جهت هوشمند سازی ساختمان تنها به سیستم امنیتی ساختمان ختم نمی شود. برای مثال پس از هوشمند سازی ساختمان قادر خواهید بود با یک دکمه برای خود چایی و یا قهوه آماده کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *