آشنایی با نحوه کار سیستم صوتی هوشمند

سیستم صوتی هوشمند یکی از قابلیت های خوب و مدرن در دنیای امروز برای سبک خانه هوشمند است که توسط آن می توان سیستم های تصویری و صوتی و تجهیزات تکمیل کننده آن را کنترل کرد. با استفاده سیستم صوتی هوشمند این قابلیت وجود دارد که موزیک های مختلف در نقاط متفاوت ساختمان پخش شود. امکان دارد در خانه هوشمند چند تلویزیون وجود داشته باشد و هر کدام سیستم های صوتی و تصویری مخصوص به خود را دارند. در خانه هوشمند می توان انتقال تصویر و صدا در دستگاه های مختلف را بدون نیاز به سیم کشی اضافه انتقال داد. در سیستم های هوشمند موسیقی در همه قسمت های مختلف قابل شنیدن می باشد. همچنین با داشتن پنل های لمسی و ریموت های کنترل می توان همه ی دستگاه های تصویری و صوتی مانند ویدیو، تلویزیون و ماهواره را از هر نقطه از ساختمان کنترل کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه با سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند بیشتر آشنا شویم.

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

روشن و خاموش کردن لامپ ها با ریموت کنترل کاری بسیار جالب است. تصور کنید با صدای بلند بگویید لامپ ها را روشن کن و این کار به شکل خودکار انجام شود. افزودن قابلیت فرمان صوتی برای سیستم هوشمند سازی خانه به آسانی نصب یک نرم افزار روی کامپیوتر می باشد. تکنولوژی سیستم صوتی به خوبی صنعت هوشمند سازی را فرا گرفته است. اسپیکرهای هوشمند، ترموستات هوشمند و سیستم روشنایی هوشمند و جدیدترین سیستم ها در خانه هوشمند هم به سیستم فرمان صوتی کاملا مجهز شده اند و این امکان را به افراد می دهند که بدون استفاده از دست وسیله های برقی خانه را کنترل کند.

READ  5 دلیل بسیار مهم برای هوشمند سازی خانه

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند چه کارهایی انجام می دهد؟

سیستم های صوتی هوشمند می توانند هرچه که در سیستم هوشمند سازی ساختمان وجود دارد، کنترل کنند. اگر از سیستم های امنیتی هوشمند در خانه خود استفاده می کنید.، سیستم فرمان صوتی به آسانی می تواند سیستم های هشدار را خاموش و روشن کند. یکی دیگر از امکانات سیستم صوتی و تصویری این است که می توان صدای شخص را ضبط کرده و در زمان نیاز از آن استفاده کرد. امکانات سیستم هوشمند در خانه برای افزایش امنیت و ایمنی افراد اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال می توان با ضبط کردن پیام های هشدار برای ورود افراد غیر مجاز یا انتشار نشت گاز با اطلاع دادن به موقع ایمنی افراد را فراهم کرد. با استفاده از سیستم صوتی هوشمند می توان توسط تعیین زمان بندی و برنامه ریزی به صورت خودکار فعال کرد.

 سیستم صوتی هوشمند

نحوه کار سیستم صوتی هوشمند

سیستم فرمان صوتی در خانه های هوشمند از دو جز اصلی سیستم تشخیص صدا و سیستم بی سیم تشکیل شده است. سیستم فرمان صوتی برای کنترل کردن وسایل از یک اپلیکیشن ویندوز، اندروید و IOS استفاده می کند. امروزه امکان دسترسی و کنترل وسایل از راه دور هم برای کاربران فراهم شده است. سیستم فرمان صوتی بیشتر وقت ها غیرفعال می باشد زیرا نباید سیستم به همه دستوراتی که حین صحبت کردن عادی می دهید، عمل کند و برای فعال کردن آن نیاز به تلنگر دارد. دستورهای شما به سیستم های تعریف شده محدود است و چیزهای اضافه را تشخیص نمی دهد. برای مثال وقتی می گویید لامپ اتاق خواب، سیستم آن را در لغتنامه خود جستجو می کند و اجرا می کند اما اگر پیام به طرز نادرست گفته شود عمل نخواهد کرد.

READ  هوشمند سازی ویلاهای مدرن چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

شاید بعضی افراد سیستم های فرمان صوتی را یک ایده سرگرم کننده و جالب بدانند ولی این سیستم مزیت های زیادی دارد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

محافظت آسان تر از خانه با سیستم صوتی هوشمند

قطعا زمانی که می خواهید ساختمان خود را هوشمند کنید، امنیت برای شما اولویت می باشد. اضافه کردن سیستم امنیت هوشمند باعث افزایش ایمنی خانه توسط نظارت و همچنین دسترسی به خانه از راه دور می شود و می توان آن را گزینه ای برای راحتی هم دانست زیرا می توانید درها را توسط تلفن قفل کنید و پیام های هشدار را فعال کنید. با اضافه کردن سیستم فرمان صوتی محافظت از خانه راحت تر می شود و می توانید از برنامه سیستم امنیتی هوشمند بپرسید کدام درها قفل نشده اند و به او دستور بدهید که آنها را قفل کند.

راحت کردن استفاده از تجهیزات هوشمند برای افراد کم توان و معلولان

هوشمند سازی خانه بیشتر از هرکس دیگری به افراد معلول و کم توان کمک می کند. اگر یکی از افراد خانواده کم توان یا معلول باشد با کمک سیستم صوتی هوشمند به آسانی می تواند وسیله های هوشمند خانه را کنترل کند. در این موقعیت دیگر شخص برای کم و زیاد کردن دمای خانه به مشکلی بر نمی خورد و افراد مسن خانواده بدون نیاز به حرکت به راحتی می توانند باغچه را آبیاری کنند و کودک هایی که دستشان به پریز نمی رسد با گفتن دستور صوتی می توانند لامپ ها را خاموش و روشن کنند.

READ  سیستم هوشمند ساختمان چیست و چه عملکردی دارد

قابلیت استفاده چند کاربره از محصولات هوشمند

تجهیزات هوشمند قابلیت دستورپذیری از چندین کاربر را هم دارد و می توان صدای اعضای خانواده را بر روی گجت ها تعریف کرد تا فقط بتوان از آنها فرمان های صوتی را قبول کنند.

اجرا کردن دستورات بدون ریموت کنترل

برای راه اندازی کردن وسیله های برقی خانه از راه دور کافی است از ریموت کنترل استفاده کرد. اگر وسیله های برقی خانه به سیستم های صوتی هوشمند سازی مجهز شده اند لازم نیست برای کم و زیاد کردن صدای تلویزیون از ریموت استفاده کنید. با کمک سیستم صوتی هوشمند فقط کاهش و افزایش صدای تلویزیون امکان پذیر نیست بلکه آبیاری گل ها، کنار زدن پرده ها و دیگر کارها هم از طریق صدا زدن و اعلام کردن دستور مورد نظر قابل انجام می باشد.

تجهیزات سیستم صوتی هوشمند

  1. قابلیت استفاده از آمپلی فایر و مدارهای دیجیتال برای تولید صدای با کیفیت و حذف کردن نویزها و دیگر اختلال های مربوط به سیستم هوشمند.
  2. امکان پخش موسیقی در حمام و سرویس های بهداشتی به شکل همزمان با ورود به این مکان ها.
  3. قابلیت ارسال و همچنین انتقال آرشیوهای موسیقی به سیستم خانه هوشمند.
  4. امکان کنترل کردن سیستم صوتی هوشمند از طریق ریموت کنترل، لمسی، موبایل، تبلت و …
  5. قابلیت انتخاب و پخش آهنگ برای هر قسمت از ساختمان به شکل مستقل
  6. استفاده از باندهایی که ضد آب هستند برای فضاهایی مثل حمام، استخر و …

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *