ساختمان هوشمند چیست

ساختمان هوشمند

ساختمان هوشمند به معنای ایجاد قابلیت هایی برای منزل است که به شما کمک می کند مدیریت خانه و کارهای روزمره ساده تر شود. از جمله این قابلیت ها می توان به اعلام وضعیت دمای خانه، امنیت بیشتر و مدیریت مرکزی اشاره کرد. می توانید با کمک قابلیت های موجود در خانه هوشمند به راحتی از سالمندان و کودکان حتی خارج از خانه مراقبت نمایید. زمانی که در خانه حضور ندارید سیستم های ضد سرقت به شما اجازه بررسی خانه را می دهد. سیستم های مختلف تعبیه شده در این خانه مدیریت مصرف انرژی را میسر می کند.

 ساختمان هوشمند

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند از خانه های مدرن است که قابلیت های بیشماری دارد که سبب می شود تمامی تجهیزات برقی در خانه به صورت هوشمند تحت یک سیستم یکپارچه مدیریت شود. خانه هوشمند دارای بخش های مختلفی است. هر یک از بخش های خانه هوشمند به واسطه نرم افزار مدیریت می شوند و می توانند به خوبی گزارشاتی از اوضاع خانه بدهند. خانه هوشمند محدودیت های مکانی را بر می دارد و شما می توانید در هر کجا که باشید با استفاده از اپلیکیشن های مربوطه به مدیریت خانه و تجهیزات برقی بپردازید.

 ساختمان هوشمند

بخش های مختلف ساختمان هوشمند

هر ساختمان هوشمند دارای بخش های مختلفی است که هوشمند شده می باشند. هر یک از این بخش ها وظایف مختلفی را بر عهده دارند و می توانند به خوبی مدیریت را فراهم نمایند.

کنترل موسیقی: در این بخش شما می توانید تجهیزات مربوط به موسیقی را مورد کنترل قرار دهید و موسیقی های مورد نظر خود را از هارد دیسک های تحت شبکه و یا موبایل خود پخش نمایید.

READ  اهمیت سیستم امنیتی در ایمنی خانه هوشمند

کنترل تلویزیون خانگی: در ساختمان هوشمند امکان مدیریت سینمای خانگی تحت سیستم یکپارچه می باشد و به جای استفاده از ریموت می توانید با استفاده از این سیستم به پخش فیلم مورد نظر از هارد دیسک تحت شبکه یا موبایل خود بپردازید.

امنیت: امنیت ساختمان هوشمند فوق العاده است. شما می توانید با استفاده از سیستم مدیریت یکپارچه به سادگی به مدیریت دما، سنسورها، دزدگیرها و غیره بپردازید.

مدیریت بخش سرمایشی و گرمایشی: در این بخش می توانید مدیریت تجهیزات سرمایشی و گرمایشی چون کولر، شومینه و فن ها بر عهده بگیرید. با استفاده از مدیریت بخش گرمایشی می توانید محیط خانه را برای سفرهای دور گرم نمایید و قبل از رسیدن به منزل محیط دمای مناسب داشته باشد.

آیا در خانه هوشمند روشنایی قابل کنترل است؟

در ساختمان هوشمند می توانید به خوبی روشنایی و نور را کنترل نمایید و بتوانید انعطاف بیشتری در محیط ایجاد نمایید و به مدیریت مصرف انرژی بپردازید. مدیریت مصرف انرژی به شما کمک می کند از مصرف بی رویه برق بپرهیزید و با زدن یک کلیک به خاموش یا روشن کردن لامپ ها بپردازید.

مزایای ساختمان هوشمند

ساختمان هوشمند دارای مزایای فراوانی است از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– افزایش امنیت

– افزایش کیفیت تجهیزات

– کنترل تمامی تجهیزات برقی خارج از منزل

– استفاده ساده برای سالمندان و کودکان

– خرید محصولات متنوع

– دارای محیط کاربری مناسب

– قابلیت یکپارچه سازی اطلاعات و مدیریت

ساختمان هوشمند چگونه کار می کند

ساختمان هوشمند با استفاده از مدیریت مرکزی اداره می شود. تمامی تجهیزات برقی به واسطه پروتکل هایی چون بلوتوث، وای فای و حتی کابل اطلاعات را میان خود جا به جا می کنند و به این ترتیب مدیریت مرکزی از طریق رابط کاربری نرم افزار امکان پذیر می شود.

READ  برای استفاده از ویژگی های خانه هوشمند باید به چه نکاتی توجه شود

عمده ترین وظیفه ساختمان هوشمند مدیریت یکپارچه منزل در داخل و خارج از آن است. به کمک این سیستم می توانید به سادگی خانه خود را تبدیل به یک خانه با امکانات عالی نمایید. این خانه برای سالمندان و کودکان بسیار مناسب است. گاهی شما خارج از منزل هستید و مایل هستید داخل خانه را مشاهده نمایید و تمامی موارد از جمله نور، دما، وضعیت حریق و گازها، وضعیت امنیت و غیره را مورد بررسی قرار دهید، در این صورت می توانید با کمک اپلیکیشن و یا ساعت و موبایل هوشمند خود به بررسی خانه بپردازید.

این عمل برای شما در هر کجای دنیا که باشید امکان پذیر است و حتی اگر داخل خانه سالمند باشد می توانید تمامی شرایط داخلی خانه را طبق سلیقه وی سازگار نمایید. با این وجود سالمند یا کودک آرامش بیشتری در خانه دارد و می تواند استراحت نماید. در حالی که شما از راه دور مراقبت های خاص را انجام می دهید.

خانه هوشمند در ایران چگونه است؟

ما در ایران به توانایی هایی دست یافته ایم که بتوانیم تجهیزات مختلف را برای ساختمان هوشمند مهیا نماییم و با کمک شخصی سازی طبق سلیقه شما عمل نماییم. عمده ترین کارهایی که در خصوص خانه هوشمند در ایران انجام می شود شامل موارد زیر است:

– ساختمان هوشمند فول امکانات: این نوع ساختمان هوشمند به صورت فول امکانات است و شامل کنترل خانه از راه دور با کمک ساعت هوشمند و تلفن همراه هوشمند می باشد. این ساختمان دارای امکاناتی چون: پرده برقی، سیستم آبیاری اتوماتیک، کنترل درب پارکینگ، کنترل نور پردازی ساختمان و غیره می باشد.

READ  بررسی مزیت و فواید خانه هوشمند

– ساختمان هوشمند معمولی: این نوع ساختمان دارای امکانات کمتری است و شامل مواردی چون: سیستم اعلام حریق، پکیج های مالتی مدیا سرویس بهداشتی، سیستم کنترل ورود و خروج، مانیتور لمسی و غیره می باشد.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان دارای هزینه های مشخصی است که تماما به نوع خدمات و قابلیت های ساختمان بستگی دارد. برای هوشمند سازی ساختمان می توان از قبل از برق کشی ساختمان تمامی موارد را انجام داد. نوع تجهیزات و برند ها در مشخص نمودن هزینه تاثیر به سزایی دارد. در خانه های هوشمند از مانیتورهای مختلف استفاده می شود که قیمت های مختلفی دارد. همچنین مساحت ساختمان و مساحت هر واحد و نوع امکانات هر واحد هزینه را مشخص می کند. برای استعلام هزینه ها و نحوه هوشمند سازی ساختمان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید. هوشمند سازی خانه ها معمولا با توجه به بودجه و نوع امکانات انجام می شود. عمده ترین قابلیت ها، موارد مربوط به بحث مصرف انرژی و روشنایی محیط است.

گاهی برای برخی افراد سیستم های امنیتی نظیر کارتخوان ها، سنسورها، سیستم ضد سرقت، سیستم ضد حریق و گاز و سنسورهای شیشه مهمترین قابلیت ها بوده و تاکید بیشتری روی آن دارند. با این حال پیاده سازی قابلیت ها و امکانات کاملا بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *