هوشمند سازی خانه چه تاثیری در زندگی ما دارد

هوشمند سازی خانه

در دنیای امروز یکی از تکنولوژی های برتر در صنعت ساختمان هوشمند سازی خانه بوده که تاثیر زیادی در ایجاد آسایش انسان دارد. به طور کلی باید بدانید مبحث هوشمند سازی در گذشته بیشتر در اماکن صنعتی چون کارگاه ها، کارخانه ها انبارها کاربرد داشته و پس از آن در صنعت کشاورزی و دامداری نفوذ کرد، اما امروزه با گسترش نیاز مردم به رفاه و آسایش، طراحی سیستم هوشمند در صنعت خانگی بسیار رواج پیدا کرده است. حال اگر تمایل دارید در خصوص تاثیر هوشمند سازی خانه در زندگی افراد را بدانید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

هوشمند سازی خانه چه تاثیری در زندگی ما دارد؟

با وجود سرعت پیشرفت تکنولوژی در دهه های اخیر، تغییرات شگرفی بر جنبه های مختلف زندگی ما نیز ایجاد شده که به طرز قابل ملاحظه ای توانسته موجب بالا رفتن آسایش انسان شود. در این بین هوشمند سازی خانه یکی از مهمترین این موارد بوده که اگر چه این امر در دهه های قبل تنها در فیلم های تخیلی مشاهده می شده اما امروزه به واقعیت پیوسته است. با هوشمند سازی خانه شما علاوه بر اینکه می توانید آرامش و رفاه ساکنین را فراهم کنید مانند این بوده که شما یک خدمتکار در اختیار دارید که این خدمتکار برای سرویس دادن به شما بیشترین تلاش خود را می کند.

پس می توان گفت یکی از مهمترین تاثیرات ساختمان هوشمند در بالا رفتن آسایش و لذت بردن ساکنین است. خدمتکاری که در این ساختمان ها به کارهای شما رسیدگی می کند از همه علایق و سلیقه های شما با خبر بوده و به راحتی متوجه حضور یا عدم حضور شما در خانه می شود. با این حال توجه داشته باشید در حال حاضر که بسیاری از خانم‌ ها و آقایان شاغل بوده و در بیرون از منزل به کار می پردازند این سیستم های هوشمند می ‌تواند بسیار برای آنها کاربردی بوده و بدون هیچ دغدغه ای امور خود را با کمک این سیستم انجام دهند.

READ  هوشمند سازی ساختمان فونداسیون شهر هوشمند

هوشمند سازی خانه

صرفه جویی در انرژی در خانه های هوشمند

علاوه بر آنچه بیان شد یکی دیگر از تاثیرات هوشمند سازی ساختمان ها در زندگی افراد، مدیریت انرژی است. به طوری که در این ساختمان ها نیاز نیست که شما اقدام به روشن یا خاموش کردن لامپ ها کنید بلکه این لامپ ها به صورت خودکار در ساعات مشخصی و با تاریک شدن هوا روشن شده و سپس هنگام روشن شدن هوا خاموش می شوند. همچنین در ساعات روز برای صرفه جویی در مصرف انرژی پرده ها به صورت خودکار کنار رفته تا محیط بتواند از نور طبیعی استفاده کرده و منزل شما کاملا روشن باشد. در غیاب تان نیز می ‌توانید حضورتان را شبیه سازی نموده تا این سیستم به جای شما روشنایی را تنظیم کند. به طوری که شما از راه دور وقتی که حتی در یک شهر دیگر باشید می توانید روشنایی ساختمان را کنترل نمایید.

همچنین دمای ساختمان های هوشمند نیز به صورت خودکار تنظیم شده به طوری که سیستم های هوشمند در این منازل طبق آنچه که شما می خواهید دما را تنظیم کرده و از کاهش و افزایش بیش از حد دما پیشگیری می ‌کند و در مواقعی که در منزل حضور ندارید با انجام تنظیمات، مصرف انرژی را کاملا محدود می نماید. که این موارد تاثیر چشمگیری در پیشگیری از اتلاف انرژی دارد.

هوشمند سازی خانه

کنترل اجزا مختلف منزل از راه دور

از دیگر مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه می توان به کنترل خانه از راه دور اشاره نمود به طوری که وقتی پنل مرکزی در این خانه به اینترنت وصل باشد و هنگامی که شما در بیرون از منزل قرار داشتید با تلفن همراه تان می توانید وارد نرم افزار مورد نیاز شده و مانند زمانی که در منزل قرار دارید تمامی تجهیزات را کنترل کنید. با این قابلیت شما وقتی سر کار هستید می توانید وارد این نرم افزار شده و سیستم سرمایش یا گرمایش خانه را روشن و خاموش کرده و یا هنگامی که به مسافرت می روید علاوه بر کنترل روشنایی و سرمایش و گرمایش امکان آبیاری گلها و باغچه ها را نیز فراهم می کند.

READ  هوشمند سازی ساختمان ها را از کجا شروع کنیم؟

هوشمند سازی خانه

افزایش امنیت با هوشمند سازی ساختمان

داشتن امنیت منازل یکی از موارد بسیار ضروری برای خانه های امروزی بوده که استفاده از این امر با استفاده از هوشمند سازی خانه ها میسر می باشد. به طوری که دوربین ‌های مدار بسته‌ ای که در خارج و داخل منزل نصب شده اند به شما این امکان را می دهند تا توسط نرم افزار در هر نقطه از جهان که هستید خانه تان را تحت کنترل قرار داده و حتی زاویه دوربین ها را نیز تغییر دهید. همچنین در این خانه ها از قفل های هوشمند استفاده شده که به طور حتم در پیشگیری از سرقت منزل شما تاثیر زیادی دارد.

آیفون های هوشمند نیز به شما این امکان را می دهد تا تصاویر فرد پشت در را داخل گوشی موبایل حتی در بیرون از منزل مشاهده کنید.  ایمنی یکی دیگر از مواردی است که با هوشمند سازی ساختمان ها بالا می ‌رود به طوری که امکان برنامه ریزی برای شرایط اضطراری چون آتش سوزی، دود، وجود گازها و بسیاری از موارد دیگر وجود داشته و در زمان بروز این حوادث به راحتی به شما اطلاع داده می ‌شود.

هوشمند سازی خانه

افزایش آرامش با هوشمند سازی خانه

با وجود آن چه بیان شد در میابیم در دنیای امروز تاثیر مهم خانه های هوشمند درباره تامین امنیت و زندگی بهتره افراد می باشد. همچنین هنگامی که شما از این سیستم های هوشمند استفاده می کنید آرامش و رفاهی که برایتان به وجود می ‌آید بی‌ نظیر خواهد بود به طوری که به راحتی می ‌توانید در پایان یک روز پرمشغله و خسته کننده در حالی که سر جایتان نشسته‌ اید لامپ ها را روشن و خاموش کرده، پرده ها را بکشید و بدون در دست داشتن کنترل مشغول تماشای فیلم با استفاده از تلویزیون شوید به طوری که اپلیکیشن مخصوص که برای هوشمند سازی خانه بر روی تلفن نصب می شود تمام این کارها را برای شما آسان می نماید.

READ  تفاوت خانه هوشمند و خانه های معمولی

هوشمند سازی خانه

دیگر مزایای خانه هوشمند چیست؟

اما از دیگر مزایای مهم هوشمند سازی خانه که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته می توان به تجهیزات لوکس و جذاب این خانه ها اشاره کرد که طبیعتا نگاه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. همچنین در این منازل که امروزه بسیار مورد پسند واقع می شوند طراحی های هوشمند جایگاه ویژه‌ ای پیدا کرده و با بالا رفتن کیفیت زندگی، آسایش روانی و فیزیکی نیز شامل افراد می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *