مزایای نصب دوربین مداربسته در خانه ها

با پیشرفت تکنولوژی، فناوری هایی که برای امنیت خانه ها تولید شدند نیز دقیق تر و کارآمدتر شدند. در بین تمامی تجهیزات امنیتی دوربین مداربسته از همه پرطرفدارتر، کارآمدتر و ارزان تر است. شما جهت مجهز کردن خانه به دوربین های مداربسته به یک هاب یا هارد با حجم بالا، یک صفحه نمایش و دوربین های مداربسته نیاز دارید. نصب دوربین های امنیتی در خانه های بزرگ بیشتر دیده شده است. چرا که امنیت و حتی فراتر از امنیت را برای صاحبان منازل به ارمغان می آورند. نکات بیشتر درباره smart home cctv را در ادامه بررسی می کنیم.

انواع دوربین مداربسته و تفاوت آنها

اولین بار در سال 1942 میلادی بود که دوربین مدار بسته تولید و راه اندازی شد. بنابراین می توان گفت یکی از قدیمی ترین تجهیزات امنیتی قابل نصب در خانه ها است. سال ها است که دوربین مدار بسته یک وسیله مشترک در اماکن ورزشی، اماکن عمومی، مغازه ها و پارکینگ ها هستند. اکنون نیز به لطف نصب آسان تر و کاهش قیمت ها، به عنوان یک انتخاب امنیتی برای صاحبان خانه ها مطرح هستند. انواع دوربین مداربسته را می توان بر اساس نوع نصب، نحوه ضبط و نمایش می توان دسته بندی کرد. دوربین های امنیتی از لحاظ نصب به دو دسته بیسیم و سیم دار تقسیم می شوند.

  • دوربین های بیسیم: جزء جدیدترین نوع دوربین ها هستند که دارای نصب آسان تر و دسترسی سریع تر می باشند.
  • دوربین های سیم دار: نیازمند تجهیزات سخت افزاری اضافی تری مانند کابل، به نسبت دوربین های مداربسته بیسیم هستند.

اما اگر بخواهیم دوربین ها را از لحاظ نحوه نمایش، کیفیت و ضبط فیلم ها تقسیم بندی کنیم، به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند.

  • دوربین آنالوگ: جزء قدیمی ترین دوربین ها هستند. ضبط در دوربین های مداربسته آنالوگ اکثرا به صورت سیاه سفید است.
  • اما در دوربین های (DVR) هم امکان ضبط و مشاهده لحظه ایی وجود دارد و هم کیفیت بالاتری به نسبت دوربین های آنالوگ دارند.
READ  آشنایی با ایده های ناب از خانه هوشمند

 دوربین مداربسته

مزایای smart home cctv

دوربین های امنیتی در خانه ها نقش یک خط دفاعی را ایفا می کنند. این خط دفاعی در بیشتر موارد مانع از بروز مشکلات امنیتی مانند سرقت، ورود به خانه ها و یا مشکلات دیگر می شود. اما اگر دوربین های امنیتی با ترکیب آلارم ها، قفل در و پنجره و آژیرهای امنیتی همراه باشد امکان بروز خطرات را به حد صفر می رساند. اگر بخواهید از سایر سیستم های امنیتی استفاده کنید صد در صد باید هزینه های بیشتری بپردازید. اما دوربین مداربسته هم هزینه کمتر و هم تجهیزات محدودتری را نیاز دارد. شما با نصب یک دوربین آنالوگ در خانه فقط نیاز به مانیتور و دوربین دارید. البته دوربین های آنالوگ دارای سیم کشی بیشتری هستند. دوربین به واسطه کابل ها مستقیما به دوربین وصل می شود. خانه هایی که در آنها دوربین های امنیتی نصب هستند، افراد خانه با خیالی راحت تر به فعالیت های شان می پردازند و خانه را با خیالی آسوده تر ترک می کنند.

ویژگی های مشترک دوربین های امنیتی در خانه ها

smart home cctv اصطلاحی است که برای دوربین های مداربسته در نظر گرفته اند. تمامی دوربین های امنیتی دارای چند ویژگی مشترک هستند:

  1. ذخیره سازی تصاویر: اکثر سیستم های خانگی از یک دیسک سخت کامپیوتری یا ضبط کننده فیلم دیجیتال(DVR) استفاده می کنند. حتما مطمئن شوید که سیستم ذخیره سازی شما تمامی تصاویر را با فرمت MPEG ذخیره کند.
  2. دسترسی از راه دور: برخی از سیستم های دوربین مداربسته خانگی، مانند سیستم های IP، به شما امکان می دهند تصاویر را از طریق اینترنت با استفاده از رایانه شخصی یا تلفن هوشمند بررسی کنید. گزینه های دیگر شامل اعلان های ایمیل و یا پیامک به محض روشن شدن دوربین ها هستند.
  3. دید در شب: دوربین مداربسته دارای مادون قرمز است. زمانی که خانه تاریک می شود و چراغ ها خاموش هستند، مادون قرمز باعث می شود حتی در شب نیز تصاویر ذخیره شوند. اما فیلم ها به صورت سیاه و سفید ضبط می شوند.
  4. تشخیص حرکت: برخی از دوربین های مداربسته دارای سنسورهایی هستند که در هنگام تشخیص حرکت روشن می شوند. این دوربین دارای تنظیم محدودیت ذخیره فیلم نیز هستند.
READ  آشنایی با ویژگی های بهترین خانه هوشمند

 دوربین مداربسته

وضوح تصاویر دوربین مداربسته خانگی

وضوح دوربین مداربسته بر حسب خطوط اندازه گیری می شود. هرچه این میزان بالاتر باشد، تصویر نیز واضح تر است. همچنین کیفیت دوربین به اندازه و نوع تراشه ایی که دوربین از آن استفاده می کند بستگی دارد. به طور کلی تراشه های “CMOS” کوچکتر، نسبت به نمونه های بزرگتر “CCD” از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. دوربین های مداربسته که دارای تراشه های ریز هستند نور کمتری را جذب می کنند. در نور کم نیز تصاویر کمتری ضبط می شوند چرا که فضا کاملا تاریک می شود. برای اینکه تصاویری با وضوح بالا داشته باشید، باید نصب دوربین مداربسته در خانه با تنظیم نور مناسب انجام شود. همچنین دوربین از کیفیت لازم برخوردار باشد. اگر نیاز دارید که فیلم های یک زمان و تاریخ مشخص را مکررا بازبینی کنید، حتما دقت داشته باشید که تاریخ و ساعت سیستم امنیتی دوربین مداربسته دقیق باشد.

 دوربین مداربسته

نصب دوربین های مدار بسته در فضای باز یا سرپوشیده

نوع دوربین امنیتی که شما انتخاب می کنید به منطقه های مورد نظر برای حفاظت نیز بستگی دارد. اگر می خواهید یک نمای بیرونی، اتومبیل و حتی حیوان خانگی خود را به وسیله دوربین های مداربسته کنترل کنید، دوربینی با کیفیت HD و کیفیت ضد آب بهترین انتخاب است. اما اگر قصد دارید یک اتاق را در خانه خود رصد کنید، از دوربین های Indoor استفاده نمایید. دوربین های داخلی یا Indoor nhvhd ;dtdj آِ، ارتباط دو طرفه و خاصیت دید در شب هستند. با برقراری ارتباط دو طرفه می توانید از یک دوربین داخل سالن نیز استفاده کنید که تصاویر را با بقیه محیط خانه به اشتراک بگذارد.

READ  بررسی نقش هوش مصنوعی در خانه هوشمند

بهترین دوربین های امنیتی برای نصب در خانه

مجهز کردن خانه به دوربین علاوه بر حفظ امنیت فضای خانه، امنیت و اطمینان افراد خانه را نیز بالاتر می برد. چند مورد از بهترین دوربین ها برای نصب در خانه را در زیر معرفی کرده ایم:

  1. دوربین امنیتی  outdoor Nest Cam: مجهز به قابلیت پخش زنده تصاویر با کیفیت 1080 HD است. دارای لنزهایی با زاویه 130 درجه جهت نمایش نمای واضح خانه و اطراف آن است.
  2. دوربین امنیتی outdoor Blue by ADT: به دلیل بیسیم بودن این دوربین، نصب آن بسیار آسان تر است. از برنامه رایگان تلفن همراه برای اتصال به دوربین و دیدن همزمان فیلم ها استفاده کنید.
  3. دوربین امنیتی indoor Simplicam: بهترین دوربین امنیتی برای نصب در فضای سرپوشیده و بسته می باشد. میدان دید 120 درجه و قابلیت اتصال به wi-fi از جمله ویژگی های این دوربین است.

 دوربین مداربسته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *