مزایای هوشمند سازی خانه برای کودکان

با توجه به ویژگی ها و مزایای هوشمند سازی خانه برای کودکان، در سال های اخیر بسیاری از والدین اقدام به هوشمند کردن خانه خود کرده اند که با توجه به سلیقه و انتخاب خود می توانند از انواع قابلیت های هوشمندسازی بهره مند شده و هزینه های بسیار مناسبی را پرداخت کنند.

مزایای هوشمند سازی خانه

خانه های هوشمند به ساختمان هایی گفته می شود که قابلیت کنترل از راه دور را دارا می باشد در حالت کلی تعریف جامعی برای خانه های هوشمند ارائه نشده است چرا که ممکن است یک خانه هوشمند چندان لوکس و مدرن نباشد اما به دلیل بهره مند شدن از تجهیزات و امکانات به روز هوشمند شده باشد. مزایای هوشمند سازی خانه با توجه به امکانات بی نظیری که در اختیار کاربران و مخاطبان قرار داده است بر همگان روشن می باشد. که در این میان می توان گفت اهمیت مزایای هوشمند سازی خانه برای کودکان از دلایل اصلی جذب مخاطبان به هوشمند کردن ساختمان مسکونی خود می باشد. برای هوشمند کردن خانه خود می توان با هزینه های متوسط نیز اقدام نمود به گونه ای می توان گفت با توجه به گزینه های انتخابی کاربران در هوشمند کردن ساختمان مسکونی، هزینه های متغیری را در دست خواهند داشت از این رو می توانند بر اساس مقدار بودجه که در اختیار دارند از امکانات و قابلیت های این روش مدرن و به روز جامعه بهره مند شوند. از مهمترین ویژگی های یک خانه هوشمند می توان به قابلیت شبکه اینترنت اشاره نمود که شبکه هایی از اشیای مختلف در خانه که به اینترنت متصل می باشند سبب به وجود آمدن یک هوشمندی بی نظیر در ساختمان ها می شود. در ادامه مقاله سعی بر آن خواهیم داشت شما را با مهمترین ویژگی ها و مزیت های خانه هوشمند برای کودکان آشنا سازیم لطفا با ما همراه باشید.

READ  توضیحاتی در مورد هوشمند سازی خانه و منزل

نظارت آنلاین بر کودک

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایای هوشمند سازی خانه مراقبت از کودکان و امنیت آنها می باشد بسیاری از والدین برای اینکه بتوانند وضعیت کودک خود را کنترل کنند و از تغییرات لحظه به لحظه آنها اطلاعات به دست آورند می توانند هوشمند سازی خانه را در اولویت های خود قرار دهند. اتاق هوشمند کودک با امکاناتی از جمله دوربین های تحت شبکه کنترل قابل بررسی و مشاهده بوده و می توان از راه دور شرایط دمایی، بهره مند شدن از سنسور ها و … را کنترل نمود. والدینی که بیشتر ساعات خود را در بیرون از خانه سپری می کنند بدون تردید نگران سلامتی و امنیت کودک خود می باشند که با هوشمندسازی خانه خود می توانند لحظه به لحظه حرکات کودک خود نظارت داشته و در صورت بروز هر گونه خطر، ورود افراد غریبه به خطر و … اقدام نمایند. خطر سقوط کودکان از پنجره و بالکن ها از جمله مواردی می باشد که امنیت کودکان را تهدید می کند که با نصب سنسورهای درب و پنجره می توان با شنیدن صدای خطر می توانید از وقوع هر اتفاق ناگواری جلوگیری کنید.

 خانه هوشمند

کنترل بر پخت غذا از مزایای هوشمند سازی خانه

در این بخش می خواهیم شما را با یکی دیگر از مزایای هوشمند سازی خانه برای کودکان آشنا سازیم که بدون تردید برای والدین از جمله حساس ترین و مهمترین موضوعات در حفظ امنیت کودکان خود می باشد. تصور کنید که کودکتان بسیار بی تابی می کند و بوی سوخته غذا از آشپزخانه و به هم ریختگی خانه از طرفی دیگر یک صحنه بسیار دپرس و تلخی را به وجود می آورد که در این میان هوشمندسازی خانه در پخت غذا می تواند کمک بسیاری را برای ساکنین ساختمان داشته باشد تنها کافیست در حین پخت غذا لوازم برقی آشپزخانه را به پریز هوشمند وصل کرده تا از این طریق با توجه به زمان تعیین شده توسط شما زودپز یا آرامپز فعال شود همچنین با نصب یک اهرم هوشمند شیرگاز می توانید از مشکلاتی نظیر نشت گاز و سرریز شدن غذا جلوگیری کرده و جریان گاز را پس از پخت کامل غذا به صورت هوشمند قطع کنید.

READ  نکاتی مهم درباره هوشمند سازی خانه های نوساز

 خانه هوشمند

سیستم روشنایی در خانه هوشمند

یکی دیگر از مزایای هوشمند سازی خانه، نصب سیستم روشنایی هوشمند می باشد که نقش بسیار مهمی در مراقبت از کودکان دارد چرا که با نصب لامپ های هوشمند دیگر نیاز نخواهید داشت برای روشن و قطع کردن لامپ، به اتاق کودک بروید همچنین می توانید با استفاده از گوشی موبایلتان رنگ نور اتاق کودک را با سلیقه خود تغییر دهید و در صورتی که کودک تان از تاریکی ترس دارد می توانید نور را کم کرده تا در فضای روشن و نه کاملا تاریک فرزند دلبندتان بخوابد. در حالت کلی می توان گفت با سیستم روشنایی هوشمند می توان در طول شب خواب بسیار راحت و آرامی را برای فرزند خود فراهم کرد.

موسیقی و قصه های صوتی

هوشمند سازی اتاق کودک با سیستم صوتی یکی دیگر از مزایای هوشمند سازی خانه می باشد که با بهره مندی از این سیستم می توان هوش کودکان را افزایش داد و با توجه به اینکه کودکان در سنین کم علاقه بسیاری به موسیقی دارند و مهمترین بخش از رشد آنها را تشکیل می دهد انجام این گزینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. والدین می توانند با تنظیم سیستم موسیقی و انتخاب بهترین لالایی برای کودکان خود در یک ساعت مشخص آن را به پخش درآورده و یک خواب پر از آرامش و راحتی را فراهم کنند همچنین زمان هایی که در خانه نیستید می توانید کتاب های قصه صوتی را برای کودکتان پخش کنید.

 

مهمترین مزایای هوشمند سازی خانه

در این بخش می خواهیم به صورت کلی در خصوص مهمترین مزایای هوشمند سازی خانه صحبت کنیم که بدون تردید با دانستن این مزایا بیش از پیش خواهان اجرای قابلیت های هوشمند سازی در ساختمان خود خواهید شد:

  • امنیت بیشتر با کمک سیستمهای کنترلی
  • افزایش طول عمر تجهیزات ساختمانی
  • صرفه جویی در زمان و منابع
  • کاهش اثرات منفی خطاهای انسانی در تنظیم تجهیزات ساختمانی
  • امکان انتخاب گستره هوشمندسازی ساختمان
  • کنترل تجهیزات ساختمانی با استفاده از اسمارت فونها و کنترل راه دور
  • آسایش، آرامش و راحتی بیشتر برای ساکنین
  • افزایش ارزش ملک با یک هزینه کم
  • سیستم هایی صوتی و تصویری هوشمند
  • درب، پنجره و سایبان هوشمند
  • روشنایی هوشمند
  • سیستم های آلارم دهنده هوشمند
  • آسانسورهای هوشمند
  • سیستمهای کنترل ورود و خروج به ساختمان
  • سیستمهای آبیاری هوشمند
READ  5 دلیل بسیار مهم برای هوشمند سازی خانه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *