ساختمانهای هوشمند و قابلیت های عجیب در آن ها

ساختمانهای هوشمند

در ساختمانهای هوشمند از وسایل مختلفی استفاده می شود که این وسایل دارای قیمت‌ها مختلفی با یکدیگر می باشند. هزینه کردن برای هوشمند سازی ساختمان باعث می شود که در میزان مصرف انرژی صرفه جویی زیادی صورت گیرد. بنابراین در بازار انواع مختلفی از محصولات هوشمند عرضه می شوند که جهت صرفه جویی در مصرف انرژی می توان از این وسایل استفاده کرد. در این مقاله شما را با ساختمان های هوشمند و قابلیت های عجیبی که در آنها وجود دارد آشنا می کنیم.

ساختمانهای هوشمند

امروزه برای ادامه حیات صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از موضوعات مهمی است که باید افراد در سراسر دنیا به آن توجه کنند. ممکن است بسیاری از افراد نسبت به منابع انرژی که وجود دارند، بی توجه باشند و از این منابع انرژی به طور درستی استفاده نکنند. این موضوع موجب می‌شود تا منابع انرژی به مرور زمان از بین رفته و این روند در طولانی مدت باعث صدمه زدن به  محیط ‌زیست و صدمات جبران ناپذیری دیگری خواهد شد. از این رو کارشناسان و تولید کنندگانی که در رابطه با تولید وسایل هوشمند برای ساختمانهای هوشمند فعالیت می کنند، در تلاش‌اند تا هوشمند سازی ساختمان ها را با هدف مدیریت مصرف انرژی انجام دهند و همچنین هوشمند سازی را به گونه ای انجام دهند که باعث آسانتر شدن کارهای روزمره شود.

از جمله موارد مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که هدف اولیه در خانه های هوشمند صرفه جویی در مصرف انرژی است. اخیراً پیشرفت های زیادی در این زمینه صورت گرفته که باعث شده هوشمند سازی ساختمان ها در موارد مختلف مثل خانه ها، ادارات، منازل مسکونی و ساختمان های تجاری انجام شود.

READ  معرفی انواع خانه هوشمند و ویژگی ها و مزایای آن

ساختمانهای هوشمند

نصب سیستم هوشمند در ساختمان

در مورد سیستم های هوشمند ساختمانی لازم به ذکر است که این سیستم ها از موارد بسیار مهم در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌آیند. هوشمند سازی دارای دو بخش اتوماسیون ساختمان و اتوماسیون خانه و محل کار می باشد. تولید سیستم های هوشمند به گونه ای صورت می گیرد تا بتواند نقش های بسیار زیادی را به خوبی ایفا کند. سیستم های هوشمند به گونه عمل می‌کنند تا در آنها ابتدا اطلاعات با استفاده از حسگرها و عملگرها  دریافت شده و سپس با استفاده از فرمان های از پیش تعیین شده و تعریف شده و همچنین به کار بردن کنترل‌ کننده‌ های مرکزی اطلاعات به صورت پردازش شده ارسال شود و برای دستگاه مصرفی به اجرا درآید.

ساختمانهای هوشمند

مزایای استفاده از سیستم های هوشمند

از جمله مزایای که سیستم های هوشمند در ساختمانهای هوشمند دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل ساختمانهای هوشمند از هر جای دنیا
  • تامین آسایش و رفاه
  • کنترل امنیت و ایمنی
  • کاهش هزینه ها
  • قابلیت اطلاع رسانی
  • بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • کم کردن استهلاک وسایل مصرفی
  • افزایش ضریب تجملات

ساختمانهای هوشمند

هزینه محصولات هوشمند در ساختمانهای هوشمند

یکی از سوال های بسیار مهم برای افرادی که قصد هوشمند سازی ساختمان خود را دارند این است که قیمت محصولات هوشمند چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سیستم های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها در ساختمانهای هوشمند استفاده کرد که این سیستم دارای قیمت های مختلفی می باشند. همچنین تجهیزات هوشمند سازی به کار برده شده در ساختمان ها از هزینه بالایی برخوردار باشند و احتمال دارد برخی از افراد نتوانند این هزینه را پرداخت کنند.

READ  اهمیت سیستم امنیتی در ایمنی خانه هوشمند

ممکن است افراد زیادی قادر به هوشمندسازی ساختمان خود نباشند، از طریق مشاهده لیست انواع محصولات هوشمند می‌توان به اطلاعات کافی در رابطه با هزینه و قیمت محصولات هوشمند دست پیدا کرد و همچنین از طریق سایت‌های هوشمندسازی که وجود دارد می توان با هوشمند سازی ساختمانهای هوشمند و هزینه هایی که برای هوشمند سازی آنها لازم می باشد اطلاعات کافی را پیدا کرد. البته لازم به ذکر می باشد که در این زمینه به هر اندازه که هزینه شود موجب کاهش مصرف زیاد انرژی و همچنین کاهش قبوض برق و گاز خواهد شد.

ساختمانهای هوشمند

مزایای هزینه کردن برای خانه هوشمند

استفاده از سیستم‌ های هوشمند سازی در ساختمانهای هوشمند باعث می‌شود که این ساختمان دارای مزایای زیادی نسبت به ساختمان‌های عادی باشند. محصولات هوشمند به کار برده شده در این ساختمان دارای قیمت های مختلفی هستند که استفاده کردن از این تجهیزات موجب می‌شود که از هدر رفتن انرژی به میزان زیادی جلوگیری شده و همچنین هنگامی که یک خانه هوشمند ایجاد شود، در آن افراد خانه نسبت به صرفه جویی در مصرف انرژی تلاش بیشتری می کنند.  همچنین قیمت محصولات هوشمند به صرفه از نسبت به مزایایی که دارند مقرون به صرفه می باشد.

مدل های مختلفی از محصولات هوشمند وجود دارد که با در نظر گرفتن مکان و نیاز افراد این محصولات در شکل های مختلفی استفاده می شوند. ساختمان های هوشمند موجب می شود که افراد بتوانند نسبت به مصرف انرژی کنترل بیشتری داشته و در نتیجه ذخیره انرژی به میزان بیشتری صورت گیرند. همچنین از دیگر مزایای استفاده از محصولات هوشمند در ساختمان های هوشمند این است که این محصولات کمتر خراب شوند و به تعمیرات کمتری نیاز دارند.

READ  آشنایی با ویژگی های خانه هوشمند

ساختمانهای هوشمند

ساختمانهای هوشمند و قابلیت های عجیب در آن ها

در رابطه با ساختمان های هوشمند باید گفت که این ساختمان به گونه ای طراحی می شوند که در آن وسایل و تجهیزاتی به کار برده شده که می‌تواند به طور خودکار از هر جای دنیا که متصل به اینترنت از طریق گوشی های هوشمند با وسایل دیگر آنها را کنترل کردتجهیزاتی که در خانه هوشمند به کار برده می شود با یکدیگر مرتبط هستند و نسبت به یکدیگر واکنش نشان می‌دهند. در رابطه با وسایل به کار برده شده در ساختمان های هوشمند باید گفت که این وسایل دارای انواع مختلفی هستند که در این مقاله برخی از مهمترین آنها را برای شما معرفی می کنیم.

ریموت کنترل یونیورسال یکی از این وسایل است که دارای تکنولوژی بسیار جدید بوده و با استفاده از آن می توان همه وسایل ریموت دار در خانه را کنترل کرد. نمونه های جدید از ریموت یونیورسال دارای زمان بندی هستند و بر اساس آن می توان وسایل مورد نیاز را خاموش و یا روشن کرد. از دیگر وسایل به کار برده شده در ساختمان های هوشمند سیستم آبیاری هوشمند است همچنین سنسور به سنسور درب و پنجره پرده هوشمند قفل درب هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، پریز هوشمند، از دیگر وسایلی است که برای هوشمند سازی ساختمان از آنها استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *