بررسی مزیت و فواید خانه هوشمند

خانه هوشمند

پیاده سازی خانه هوشمند در سال های اخیر از محبوب ترین پروژه هایی می باشد که مورد توجه بسیاری از کاربران واقع شده است که مزیت های بسیار هوشمند سازی سبب افزایش نیاز به تجهیزات و سیستم های هوشمند شده و افراد می توانند از وب سایت ما با قیمت های ارزان و مقرون به صرفه انواع مختلف تجهیزات هوشمند را خریداری کنند.

بررسی خانه هوشمند

هوشمند سازی ساختمان ها یکی از سخت ترین و مهمترین پروژه هایی می باشد که سراسر دنیا را به خود جذب کرده و امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین طراحی هایی می باشد که مورد انتخاب و پیاده سازی بسیاری از کاربران و مخاطبان واقع می شود. هوشمندسازی دیگر تنها یک پروژه بسیار لوکسی به شمار نمی رود چرا که مزیت های بسیار آن سبب جذابیت بیشتر و کاربرد انبوه آن شده است که در سراسر نقاط دنیا کمپانی های متعددی با انواع برندهای مختلف در زمینه تولید و عرضه تجهیزات و محصولات هوشمند به فعالیت پرداخته اند. و با توجه به افزایش تعداد متقاضیان به منظور خرید و استفاده از تجهیزات هوشمند سازی در خانه خود میزان تولید نیز به طبع رونق یافته است. به گونه ای می توان گفت رقابت زیادی بین شرکت های سازنده انواع محصولات هوشمند شکل گرفته است و در این میان تولید با کیفیت ترین و با قابلیت ترین تجهیزات برای کاربران و خریداران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. برای داشتن خانه ای هوشمند با بهترین قابلیت ها می توانید با اقدام در وب سایت رسمی ما با تهیه و انتخاب مناسب ترین موارد از میان محصولات مختلف هوشمند در کنار اطمینان از خرید تجهیزات با کیفیت از هزینه های مقرون به صرفه ای نیز بهره مند شوید. مخاطبان و خریداران با انتخاب فروشگاه آنلاین ما می توانند در دنیای پر رقابت بین انواع برندهای تجهیزات هوشمند سازی، برترین و فوق العاده ترین گزینه را در اولویت سفارش خود قرار دهند.

READ  عملکرد خانه هوشمند به چه صورت است

 خانه هوشمند

پرکاربردترین تجهیزات خانه هوشمند

قبل از اقدام به هوشمند سازی خانه بهتر است ابتدا هدف خود از پیاده سازی این پروژه را مشخص کنید که در این صورت خواهید توانست بهترین و مناسب ترین تجهیزات و سیستم های هوشمند در خانه خود نصب نمایید.اگر تمایل دارید خانه خود را از نظر امنیتی در حد بالا پوشش دهید در این صورت به قفل های بسیاری برای سنسورهای حرکتی، دوربین ها و درب خانه نیاز خواهید داشت و در صورتی که قصد دارید در مصرف انرژِی صرفه جویی کنید بایستی از لامپ های ال ای دی وای فای بهره مند شوید. از مهمترین و پرکاربردترین دستگاه ها و تجهیزاتی که در خانه هوشمند مورد استفاده واقع می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دربهای هوشمند و خودکار
  • سنسورهای هشدار دهنده حرکت
  • سنسورهای اعلام حریق و دود
  • دسترسی به داده ها و اطلاعات خانه
  • سیستم های خودکار امنیتی
  • ترموستاتهای کنترل از راه دور
  • دوربینهای امنیتی و تشخیص چهره
  • چراغ های هوشمند ال ای دی با قابلیت کنترل توسط گوشیهای هوشمند

 خانه هوشمند

چگونگی عملکرد یک خانه هوشمند 

خانه هوشمند، ساختمانی می باشد که بوسیله یک گوشی موبایل هوشمند یا رایانه از راه دور کنترل و مدیریت می شود که این موضوع یک مزیت بسیار منحصر به فردی به شمار می رود به خصوص برای افرادی که اکثرا در حال مسافرت هستند و یا کودک خردسال در خانه دارند از مزیت های فراوانی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که به منظور پیاده سازی خانه هوشمند تمامی تجهیزات و محصولات هوشمند بایستی به شبکه اینترنت متصل باشند در غیر اینصورت نمی توان از راه دور مدیریت بخش های مختلف ساختمان را در دست داشت. با استفاده از سیستمهای هوشمند، کنترل امری بسیار راحت و آسان خواهد بود و از این طریق افراد می توانند تجهیزات مورد نیاز در منزل خود را بکار بگیرند بدون آنکه نیاز به حضور خود در خانه را داشته باشند. پر مزیت بودن هوشمند سازی ساختمان ها در سال های اخیر سبب افزایش انگیزش شرکت های ساختمانی برای به کار گرفتن تجهیزات هوشمند شده است.

READ  مزیت های استفاده از سیستم هوشمند سازی ویلا

 خانه هوشمند

مزایای ساختمان هوشمند

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کریم مزایای خانه هوشمند از جمله مهمترین دلایلی می باشد که سبب افزایش فروش تجهیزات هوشمند شده است. مخاطبان می توانند برای برداشتن اولین گام در هوشمندسازی ساختمان یک کیت ساده روشنایی را با مناسب ترین و ارزان ترین قیمت از وب سایت ما خریداری نمایند و با بهره مند شدن دستورالعمل موجود در این پک، از سیستم روشنایی هوشمند بهره مند شوند. جلوگیری از هزینه های مازاد، کاهش کربن تولید شده، استفاده بهینه از برق مصرفی از جمله مزایای ساختمان هوشمند می باشد که در ادامه به سایر مزیت های پیاده سازی این پروژه خواهیم پرداخت:

  • کنترل تردد و حفاظت
  • مدیریت آسانسورها در زمانهای خاص
  • افزایش امنیت خانه از راه دور
  • کنترل تهویه مطبوع
  • کنترل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی
  • میزان درصد مصرف انرژی در ساختمان کاهش می یابد

مدیریت حریق هوشمند 

مدیریت حریق هوشمند از جمله مهمترین و پرطرفدارترین سیستم خانه هوشمند می باشد که در هوشمندسازی ساختمان مورد توجه و انتخاب کاربران واقع می باشد. سیستم های اعلام حریق به سه دسته وایرلس، متعارف و آدرس پذیر دسته بندی می شود که هر یک از این موارد به دو گروه دستی و خودکار طبقه بندی می شوند. در سیستم های دستی، تشخیص حریق تنها به انسان سپرده شده و در محیط هایی که انسان وجود نداشته باشد کارایی ندارد در صورتی که سیستم های خودکار با تشخیص محل دقیق وقوع حادثه، وابستگی بسیار کمتری به تشخیص انسان دارد. افراد می توانند با بهره مندی از سیستم حریق در منزل خود به زودی متوجه وقوع حادثه شده و در خصوص جلوگیری از بروز اتفاقات جبران ناپذیر اقدامات لازم را انجام دهند.

READ  تفاوت خانه هوشمند و خانه های معمولی

مدیریت دوربین های مدار بسته

دوربین های مدار بسته هوشمند، سیستم هایی با قابلیت پردازش تصویر بوده و افراد می توانند با نصب این سیستم در خانه هوشمند خود آنالیزهای تصاویر را دریافت کنند. بهره مند شدن از این محصول سبب افزایش امنیت برای خانه ها شده و این امکان را می دهد که در زمان عدم حضور در منزل، به بخش های مختلف ساختمان کنترل و نظارت داشته باشند. از دیگر مزیت های دوربین های مدار بسته می توان گفت بر اساس کاهش ضرر و زیان در این بخش می توانید مدیریت خود را بهبود داده و مسیر های پر رفت و آمد و حیطه مورد نظر خود را بهبود ببخشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *