هر آنچه که باید درباره هوشمند کردن خانه بدانید

هوشمند کردن خانه

با پیشرفت تکنولوژی، هر روز وسایل مختلف هوشمندی به بازار معرفی می شوند. این وسایل هوشمند همه برای هوشمند کردن خانه می باشند که زندگی را برای انسان راحت تر کنند. از کارهای خسته کننده دور کنند و خود آنها را انجام دهند و بیشترین راحتی را برای مردم هدیه کنند. ما می توانیم با هوشمند کردن خانه و استفاده از این دستگاه ها، زندگی را برای خود راحت تر و شیرین تر کنیم. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع وسایل هوشمند به مطالب زیر مراجعه کنید.

چگونه خانه خود را هوشمند کنیم

امروزه با پیشرفت تکنولوژی،‌ خانه های هوشمند بسیار زیاد شده اند. برای شروع هوشمند سازی خانه، کافی است نگاهی به دور و بر خود بیندازید و با خود فکر کنید که چه کار هایی در خانه خسته کننده و تکراری می باشد و شما از انجام دادن آن اذیت می شوید. برای مثال کارهایی مانند شستن ظرف ها،‌ پختن غذا،‌ تمیز کردن خانه و… . این کار ها در خانه تکراری شده اند و آدم را اذیت می کنند.

مثلا وقتی صبح برای کار دیر کرده اید و بیدار می شوید یادتان می افتد که صبحانه نخورده اید. آماده کردن صبحانه زمان می برد و شما برای کارتان دیر می کنید. اما دیگر از این چیز ها رنج نمی برید. چون ما انسان ها توانسته ایم برای راحتی بیشتر و خلاص شدن از کارهای خسته کننده و تکراری،‌ سیستم های هوشمندی را بسازیم که همه این کارها را به جای شما انجام می دهند.

برای مثال شما می توانید با استفاده از پریز های برق هوشمند که قیمت تقریبا ارزانی هم نسبت به وسایل دیگر خانه دارند،‌ یک تایمر برای گاز بگذارید تا مثلا در ساعت 7.30 شروع به کار کند. اینگونه وقتی شما به خانه می رسید بوی غذای آماده همه جا را پر کرده است و شما می توانید به راحتی آن را میل کنید. برای آشنا شدن با این دستگاه ها و انواع کاربرد های آنها، به ادامه مطلب توجه نمایید.

READ  مزایای هوشمند سازی خانه ها چیست

هوشمند کردن خانه

اول از کجا برای هوشمند کردن خانه شروع کنیم

برای هوشمند کردن خانه باید یکی یکی وسایل هوشمند را بخرید. اما این کار برای اکثر آدم ها مشکل می باشد که اول از کدام وسایل ها شروع کند. از آنجایی که تمام وسایل هوشمند کاربرد ها و انواع مختلفی دارند،‌می توان گفت که هوشمند کردن خانه بسته به سلیقه شما دارد که اول از کدام ابزار برای هوشمند کردن خانه استفاده کنید. مثلا اگر از آن افراد هایی هستید که به نور و روشنایی علاقه دارید و اهمیت زیادی می دهید،‌ اول به سراغ لامپ و‌ کلید هوشمند بروید. با استفاده از کلیدهای هوشمند شما می توانید در بیرون از خانه هم با در دست داشتن تلفن همراه خود چراغ های خانه را روشن و یا خاموش کنید.

البته از بین لامپ هوشمند و کلید هوشمند،‌ بهتر است اول به سراغ کلید هوشمند بروید. زیرا شما می توانید با استفاده از کلید های هوشمند، ‌لامپ های معمولی و غیر هوشمند را نیز هوشمند کنید. اما اگر از آن افرادی هستید که به مصرف برق و مخارج خانه بیشتر از هر چیزی اهمیت می دهید. بهتر است اول به سراغ سیستم های هوشمند گرمایشی و یا سرمایشی بروید زیرا این سیستم ها در مصرف برق بسیار موثر می باشند. البته می توان کلید های هوشمند را هم یک نوع صرفه جویی در مصرف برق دانست.

هوشمند کردن خانه

مزایای هوشمند کردن خانه

به طور کلی، تمام محصولاتی که برای هوشمند کردن خانه ساخته شده اند، ‌موجب راحتی مدیریت و کنترل وسایل مختلف خانه می شوند. بنابراین،‌ شما می توانید با هوشمند کردن خانه، کنترل وسایل را از راه دور در دست بگیرید و مهم تر از همه، در مصرف برق صرفه جویی بسیار زیادی می شود. سیستم های هوشمند به اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی شما نصب شده است متصل می باشند. شما می توانید در هر کجای کشور که هستید، خانه خود را از آنجا کنترل کنید. مثلا اگر در مسافرت هستید،‌می توانید وقتی هوا تاریک می شود چراغ های هوشمند را روشن کنید تا کسی متوجه غیبت شما در خانه نشود.

READ  برای طراحی خانه های هوشمند از کجا شروع کنیم

یکی دیگر از مزایای کنترل از راه دور، این می باشد که اگر خانه شما در تهران است و در شمال یک ویلا دارید و می خواهید به آنجا مسافرت کنید، ‌اگر در فصل سرما بروید در ساعت های اول که به خانه رسیده اید 100% از کار خود پشیمان می شوید. زیرا تا خانه گرم شود چند ساعتی طول می کشد. اما اگر ویلای شما دارای سیستم هوشمند باشد، می توانید وقتی که از خانه خارج می شوید به گرم کن ها و شوفاژ ها دستور دهید تا روشن شوند. اینگونه وقتی که شما به آنجا می رسید خانه بسیار گرم است.

هوشمند کردن خانه

وسایل هوشمند کردن خانه

برای هوشمند کردن خانه وسایلی مورد نیاز می باشد. ما به 5 مورد از آنها اشاره می کنیم:

1. لامپ هوشمند

لامپ های هوشمند با استفاده از وای فای به تلفن همراه شما وصل می شوند و شما می توانید با استفاده از برنامه مخصوص خانه هوشمند آنها را کنترل کنید و دستور دهید تا روشن و یا خاموش شوند. از انواع لامپ های هوشمند می توان به موارد زیر نام برد:

·        لامپ هوشمند فیلیپس

·        لامپ هوشمند شیائومی

·        لامپ هوشمند سامسونگ

2. اسپیکر هوشمند

شما با استفاده از اسپیکر های هوشمند، به راحتی می توانید بدون استفاده از تلفن همراه خود،‌ فقط بگویید “چراغ خاموش” اسپیکر هوشمند صدای شما را دریافت کرده و به کد تبدیل می کند و به سیستم مرکزی هوشمند خانه ارسال می کند. سیستم مرکزی هم کد را به لامپ های هوشمند می فرستد و لامپ ها آن دستور را انجام داده و یک کد برای سیستم مرکزی می فرستد که عملیات انجام شد. سیستم مرکزی هم آن را به صورت پیامک به تلفن همراه شما می فرستد.

READ  چگونه خانه ای هوشمند داشته باشیم؟

3. ترموستات هوشمند

شما با استفاده از ترموستات هوشمند می توانید دمای خانه را کنترل کنید و به دمای دلخواه خود برسانید. این سیستم ها این قابلیت را دارند که بفهمند کی شما خانه اید و کی شما خانه نیستید، و اینگونه زمان هایی که شما خانه اید کار می کند و در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.

4. دوربین مدار بسته

امروزه نیاز به دوربین های مدار بسته در خانه ها نیاز است. زیرا می توان با استفاده از آنها احتمال دزدی را کاهش داد و یا اگر دزدی انجام شد، فرد دزد شناسایی شود. البته احتمال دزدی در خانه های هوشمند بسیار کم می باشد.

5. حسگر دود

وظیفه دستگاه حسگر دود، این می باشد که اگر در خانه چیزی آتش گرفت، دود آن را حس کند و فوری به شما خبر دهد تا جلوی آتش سوزی را بگیرید.

هوشمند کردن خانه

در خانه هوشمند چه تجهیزاتی قابل کنترل می باشد.

در خانه های هوشمند کنترل موارد زیر با استفاده از اپلیکیشن مخصوص امکان پذیر می باشد:

1. کنترل روشنایی خانه

2. کنترل سیستم های گرمایشی و سرمایشی

3. سیستم های امنیتی هوشمند

4. سیستم های آبیاری هوشمند

هوشمند کردن خانه

چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم

پاسخ به این سوال که چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم این می باشد که امروزه اکثر خانه ها هوشمند می باشد و برای اینکه ما از بقیه عقب‌تر نمانیم، تقریبا مجبور به این کاریم. همچنین با پیشرفت تکنولوژی هر روز وسایل جدیدی به بازار می آیند که برای صرفه جویی برق یا گاز مفید می باشند که باید از آنها استفاده کرد. مهمترین این دستگاه ها دستگاه های امنیتی می باشند که باید نصب کنیم تا امکان دزدی در خانه بسیار کمتر شود.

هوشمند کردن خانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *