مزایا و کاربردهای هوشمند سازی اماکن

هوشمند سازی اماکن

بهترین راه بر نظارت بر ساختمان ها و تامین امنیت اماکن هوشمند سازی می باشد. با هوشمند سازی اماکن و ساختمان ها علاوه بر نظارت از راه دور می توان تجهیزات داخلی ساختمان را نیز مدیریت نمود. از کارکردهای هوشمند سازی اماکن می شود به هوشمند سازی منازل مسکونی، هوشمند سازی اداره ها و سازمان ها و هوشمند سازی ویلا ها اشاره کرد. همچنین پروژه های هوشمند سازی را می توان در اماکنی مانند مرغداری ها، گلخانه اجرا نمود.

هوشمند سازی اماکن

زندگی امروزی با تکنولوژی درهم آمیخته شده و در زندگی روزمره می توان این امر را مشاهده نمود. از جمله تکنولوژی های دنیای مدرن می شود به هوشمند سازی ساختمان و اماکن اشاره کرد که در جهت حفاظت از اموال منقول و غیر منقول صورت می گیرد. با هوشمند سازی ساختمان ها اعم از مسکونی، اداری و تجاری می توان بدون حضور در این اماکن ساختمان و لوازم و تجهیزات آن را از راه دور مدیریت نمود. در حال حاضر جهت هوشمند سازی ساختمان ها و اماکن کارشناسان فعال در این حوزه از تجهیزات مدرن و به روز بهره می برند.

هوشمند سازی اماکن

هوشمند سازی اماکن مسکونی

هوشمند سازی اماکن شامل انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها می شود. سیستم هوشمند سازی ساختمان های مسکونی شامل نظارت از راه دور بر ساختمان و مدیریت لوازم و تجهیزات روشنایی و حرارتی از طریق دستگاه های متصل به اینترنتی می باشد. سیستم هوشمند سازی ساختمان امکان نظارت بر اتفاقات داخل ساختمان از جمله رفت و آمد، روشن و خاموش بودن تجهیزات روشنایی از طریق موبایل، تبلت و لپ تاپ را برای فرد امکان پذیر می سازد.

READ  اهمیت سیستم امنیتی در ایمنی خانه هوشمند

کنترل باز و بسته نمودن درب های ساختمان، اعلام و اطفاء حریق، کنترل سیستم امنیتی، امکان شنیدن صدا های داخل ساختمان و … از دیگر امکانات سیستم هوشمند سازی خانه می باشد. با کمک سیستم هوشمند سازی ساختمان حتی می توان آبیاری گیاهان را نیز مدیریت نمود.

هوشمند سازی اماکن

مزایای هوشمند سازی ساختمان های مسکونی

استفاده از سیستم هوشمند سازی اماکن برای ساختمان های مسکونی مزایای متعددی به دنبال دارد که به برخی از آنها اشاره می شود.

مهمترین مزیت استفاده از سیستم هوشمند سازی برای ساختمان های مسکونی و منازل ارتقاء سطح امنیت ساختمان در برابر سارقین به ویژه در زمان عدم حضور ساکنین می باشد. با مجهز نمودن منازل به سیستم هوشمند سازی با خیالی راحت می توان برای مسافرت برنامه ریزی نمود.

بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر مزایای هوشمند سازی آپارتمان می باشد که کاهش قابل توجه هزینه ها را به دنبال دارد.

نظارت و کنترل بر رفت و آمد های روزانه و نیز اجازه دسترسی به ساختمان از راه دور از دیگر مزایای هوشمند سازی آپارتمان می باشد.

همچنین با کمک سیستم هوشمند سازی می توان انواع لوازم و تجهیزات روشنایی و حرارتی را از راه دور کنترل نمود.

از دیگر کاربردهای سیستم هوشمند سازی منازل می شود به هوشمند سازی استخر، سونا و جکوزی اشاره کرد.

هوشمند سازی ویلا

در حال حاضر از سیستم هوشمند سازی اماکن برای فضا های مختلف از جمله ویلا ها استفاده می شود. همانطور که می دانید اکثر ویلا ها به ویژه در شمال به صورت اجاره ای بوده و اقاتی از سال خالی از سکنه است. استفاده از سیستم هوشمند سازی در ویلا ها به ویژه ویلا های اجاره ای امری ضروری می باشد. با استفاده از سیستم هوشمند سازی ساختمان می توان به بهترین نحو بر ویلا ها و تجهیزات موجود در آن از راه دور نظارت نمود.

READ  سیستم هوشمند ساختمان چیست و چه عملکردی دارد

پکیج های هوشمند سازی ویلا علاوه بر هوشمند سازی ساختمان و تجهیزات آن، دارای تجهیزات هوشمند سازی حیاط نیز است. با کمک سیستم های امنیتی هوشمند که شامل دوربین های نظارتی و … می باشد به بهترین نحو می توان بر داخل و خارج ساختمان ویلا نظارت نمود.

هوشمند سازی و کنترل دمای ساختمان ویلا از راه دور، هوشمند سازی و کنترل تردد در ویلا، کنترل هوشمند تجهیزات داخلی ساختمان و … بخشی از مزایای استفاده از سیستم هوشمند سازی برای ویلا می باشد.

با هوشمند سازی در ورودی ویلا صاحبخانه می تواند از ورود غیر به ویلا مطلع شود و نیز از راه دور در را برای افراد مورد نظر خود مانند مهمان، تعمیر کار و سرایدار باز کند. همچنین با کمک سیستم هوشمند سازی می توان از راه دور سیستم روشنایی حیاط و سیستم آبیاری هوشمند باغچه را کنترل و مدیریت نمود.

هوشمند سازی اماکن

هوشمند سازی مراکز اداری

از دیگر کاربردهای سیستم هوشمند سازی اماکن می توان به هوشمند سازی اداره ها و سازمان ها اشاره کرد. از مهم ترین کاربرد های سیستم هوشمند سازی برای اداره ها و سازمان ها تامین امنیت ساختمان و اموال موجود در آن است. هوشمند سازی سیستم های امنیتی نظارتی، هوشمند سازی سیستم کنترل تردد، هوشمند سازی سیستم روشنایی و … بخشی از قابلیت های سیستم هوشمند سازی اداره جات می باشد. از دیگر قابلیت های سیستم هوشمند سازی سازمان ها و ادارات می توان به هوشمند نمودن سیستم کنترل و تهویه هوا از راه دور و نیز اتوماتیک نمودن سیستم ورود مشتریان اشاره کرد. تامین امنیت اداره ها و نیز کاهش مصرف انرژی از مزایای بهره گیری از سیستم هوشمند سازی می باشد.

READ  مزیت های استفاده از سیستم هوشمند سازی ویلا

هوشمند سازی اماکن

هوشمند سازی کارخانه ها

در بین دیگر کارکردهای هوشمند سازی اماکن می توان به استفاده از این تجهیزات در کارخانه های تولیدی و صنعتی اشاره کرد. با به کارگیری سیستم هوشمند سازی می توان از راه دور بر روند فعالیت در کارخانه ها نظارت نمود. از قابلیت های هوشمند سازی کارخانه ها کنترل و نظارت بر خط تولید از راه دور و کنترل ویدیویی از طریق موبایل و لپ تاپ می باشد. کنترل آلایندگی ها، دما و رطوبت و کنترل تردد از راه دور از دیگر کاربرد های هوشمند سازی کارخانه ها محسوب می شود. از دیگر قابلیت های هوشمند سازی کارخانه ها کنترل سیستم ورود و خروج محصول از راه دور می باشد.

هوشمند سازی اماکن

دیگر کاربردهای سیستم هوشمند سازی

کاربردهای هوشمند سازی اماکن بسیار گسترده می باشد. برای مثال می توان به پروژه هوشمند سازی گلخانه ها اشاره کرد که شامل هوشمند سازی سیستم آبیاری گلخانه، کنترل میزان رطوبت و دمای گلخانه، هوشمند سازی نور گلخانه، سیستم کود دهی گلخانه ها و … می شود.

پروژه هوشمند سازی ساختمان مرغداری ها به افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی منجر خواهد شد. هوشمند سازی میزان ورود آذوقه، کنترل دما و رطوبت در مرغداری ها از راه دور، کنترل سیستم روشنایی و نیز نظارت تصویری و ویدیویی از قابلیت های هوشمند سازی مرغداری ها می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *