آشنایی با برخی از مهمترین معایب هوشمند سازی

معایب هوشمند سازی

هوشمند سازی در کنار تمامی مزایایی که می تواند برای شما داشته باشد می تواند برخی از معایب را نیز برای شما در پی داشته باشد. آشنایی با معایب هوشمند سازی می تواند به شما کمک کند تا انتخاب درست تری داشته باشید و با توجه به شرایط اقدام به هوشمند سازی خانه و یا محیط کار خود کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره معایب هوشمند سازی صحبت کنیم و اطلاعات جالب و مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به آشنایی بیشتر با معایب هوشمند سازی هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با ما در این مطلب همراه باشید.

نگرانی درباره حریم خصوصی خانه های هوشمند

یکی از اصلی ترین نگرانی هایی که درباره هوشمند سازی وجود دارد و امروزه تبدیل به یکی از معایب هوشمند سازی شده است حریم خصوصی اطلاعات است. طبق نظر سنجی های صورت گرفته امروزه بسیاری از افرادی که اقدام به هوشمند سازی ساختمان خود می کنند نگرانی های زیادی در خصوص حریم شخصی خود دارند و این ادعا را دارند که هکرها می توانند به راحتی به اطلاعات خصوصی آنها دسترسی پیدا کنند.

همانطور که می دانید خانه های هوشمند اطلاعات و داده های مختلفی را از شما نگهداری می کنند و در صورتی که شخصی بتواند به این اطلاعات و داده ها دسترسی پیدا کند می تواند اطلاعات زیادی را درباره شما بدست بیاورد. این نگرانی امروزه تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان خانه های هوشمند شده است و به همین علت نیز شرکت هایی که امروزه در حوزه هوشمند سازی ساختمان ها فعالیت دارند باید توجه ویژه ای به این مسئله مهم داشته باشند.

READ  بررسی مزیت و فواید خانه هوشمند

معایب هوشمند سازی

امنیت یکی از معایب هوشمند سازی

شاید بارها و بارها درباره امنیت بالای خانه های هوشمند شنیده باشید ولی نباید فراموش کنید که هوشمند سازی همانطور که می تواند امنیت ساختمان شما را افزایش دهد می تواند نقاط ضعفی را نیز در ساختمان های شما ایجاد کند که این موضوع امروزه به عنوان یکی از معایب هوشمند سازی شناخته می شود.

یکی از نگرانی های اصلی که صاحبان خانه های هوشمند همیشه دارند این است که هکرها تجهیزات و سخت افزارهای خانه های هوشمند را هک کرده و بتوانند به راحتی به خانه آنها دسترسی پیدا کرده و یا کنترل تجهیزات و دستگاه های خانه ها و ساختمان های هوشمند را بدست بگیرند. این موضوع برای تولید کنندگان سخت افزارها و تجهیزات هوشمند سازی نیز تبدیل به یک مسئله بسیار مهم شده است و همین عامل نیز باعث شده تا امنیت این سخت افزارها و تجهیزات روز به روز در حال افزایش باشد. با این وجود هنوز هم می توان امنیت را یکی از معایب هوشمند سازی دانست.

معایب هوشمند سازی

نبود استانداردهای طلایی از دیگر معایب هوشمند سازی

اگر با هوشمند سازی ساختمان ها آشنایی داشته باشید حتما می دانید که عاملی که باعث کارکرد بهینه خانه و ساختمان هوشمند شما می شود این است که صرف نظر از دستگاه هایی که برای هوشمند سازی انتخاب کرده اید از پروتکل های استاندارد جهانی برای هوشمند سازی استفاده کنید تا علاوه بر بهینه سازی کارکرد دستگاه ها امنیت ساختمان را نیز افزایش دهید. از آن جایی که هوشمند سازی ساختمان یک علم و صنعت کاملا جدید به شمار می آید هنوز استانداردهای طلایی برای آن پیدا نشده است و همین عامل نیز باعث می شود تا مشکلات مختلفی در بهینه سازی دستگاه ها در خانه و ساختمان های هوشمند به وجود بیاید.

READ  اهمیت سیستم امنیتی در ایمنی خانه هوشمند

این موضوع یکی از اصلی ترین معایب هوشمند سازی به شمار می آید که برای هوشمند کردن ساختمان های خود حتما باید به آن توجه داشته باشید. البته شرکت های بزرگ در دنیا در زمینه هوشمند سازی نیز در حال حاضر در تلاش هستند تا این مورد از معایب هوشمند سازی را برطرف کرده و استانداردهای طلایی را برای هوشمند سازی پیدا کنند.

معایب هوشمند سازی

هزینه تقریبا بالای هوشمند سازی

یکی از اصلی ترین معایب هوشمند سازی این است که این کار می تواند هزینه بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد هوشمند سازی ساختمان خود را دارید باید بدانید که این کار می تواند هزینه بسیار زیادی داشته باشد. اگر شما قصد داشته باشید که از تجهیزات سیمی برای هوشمند سازی استفاده کنید احتمالا مجبور می شوید در کنار خرید این تجهیزات هزینه ای را نیز برای تعویض سیم کشی های منزل خود بپردازید. علاوه بر این هوشمند سازی بی سیم نیز نمی تواند گزینه کم هزینه تری برای شما به شمار بیاید چرا که تکنولوژی هایی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند معمولا دارای قیمت بالایی هستند و در نتیجه برای خرید و استفاده کردن از آنها باید هزینه بالایی را بپردازید.

معایب هوشمند سازی

هزینه نگهداری از ساختمان های هوشمند

تا به این جای مطلب متوجه شده اید که هوشمند سازی در کنار مزایای فوق العاده ای که دارد می تواند معایب خاص خود را نیز داشته باشد. یکی دیگر از معایب هوشمند سازی که باید قبل از انجام آن به این مورد نیز توجه داشته باشید هزینه نگهداری از ساختمان های هوشمند است. تجهیزات و دستگاه هایی که برای هوشمند سازی مورد استفاده قرار می گیرند همگی دستگاه های دیجیتال و الکتریکی هستند که ممکن است در اثر عوامل مختلف نیازمند تعمیر باشند و علاوه بر این برای نگهداری درست از آنها و سرویس های دوره ای نیز شما باید هزینه جداگانه ای را بپردازید. بنابراین هزینه ساختمان های هوشمند می تواند کمی مشکل ساز باشد.

READ  آشنایی با نحوه کار سیستم صوتی هوشمند

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که روز به روز تکنولوژی های جدید ساختمان های هوشمند در حال تولید و ساخت می باشند و گاهی اوقات نیز شما نیاز پیدا می کنید که تجهیزات و تکنولوژی هایی که در ساختمان های هوشمند خود استفاده کرده اید را تعویض کنید که این کار نیز می تواند هزینه بردار باشد.

معایب هوشمند سازی

کاهش تحرک یکی دیگر از معایب هوشمند سازی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از مهمترین معایب هوشمند سازی این است که تحرک شما به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند و این موضوع می تواند بیماری های مختلفی را در شما ایجاد کند. با استفاده از ابزارها و تکنولوژی های هوشمند سازی شما تحرک بسیار کمتری را در محیط خانه و ساختمان خود خواهید داشت که این موضوع به هیچ وجه نمی تواند برای سلامت جسمی شما مفید باشد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *