آشنایی با ویژگی های خانه هوشمند

ویژگی های خانه هوشمند

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد ویژگی های خانه هوشمند بپردازیم، در حال حاضر هوشمندسازی خانه ها و بهره مندی از ویژگی های خانه هوشمند بسیار رایج شده است. استفاده از خانه هوشمند سبب خواهد شد که امنیت، آسایش و آرامش بیشتری بر زندگی حاکم شود و تکنولوژی هوشمند به مانند یک انسان انجام بسیاری از امور خانه را برعهده خواهد گرفت.

ویژگی های خانه هوشمند

با گسترش استفاده از فناوری های جدید، ویژگی های خانه هوشمند نیز بیشتر و جذاب تر می شود، خانه هوشمند یا همان اسمارت هوم به تجهیزاتی مجهز می شود که شما از طریق آنها می توانید کنترل بعضی از وسایل خانه را از راه دور در اختیار بگیرید که نتیجه آن بالا رفتن امنیت، بهینه سازی مصرف انرژی و آسایش خواهد بود. برای این که بتوانید خانه خود را هوشمند سازی کنید و از ویژگی های خانه هوشمند بهره مند شوید ضروری است که زیرساخت های مورد نظر را فراهم کنید. به همین منظور باید منزل شما به تجهیزات شبکه مجهز شود و ارتباط با وسایل مورد نظر برقرار گردد و بتوانید آن ها را بصورت هوشمند کنترل کنید.

ویژگی های خانه هوشمند

مهم ترین ویژگی های خانه هوشمند

مهم ترین ویژگی های خانه هوشمند موارد ذیل هستند:

  • کنترل از راه دور سیستم روشنایی
  • کنترل هوشمند دما
  • کنترل هوشمند پرده ها
  • کنترل هوشمند سیستم های صوتی و تصویری
  • دسترسی به سیستم امنیتی و حفاظتی
  • سیستم هوشمند آبیاری و تغذیه گیاهان
  • سیستم اعلام حریق

کنترل هوشمند سیستم روشنایی

یکی از ویژگی های خانه هوشمند این است که کنترل هوشمند سیستم روشنایی امکانپذیر است، با توجه به علاقه ای که دارید برای تعیین نوع سیستم روشنایی خود می توانید اقدام کنید. در خانه های هوشمند از نور صرفا برای روشنایی و یا زیباتر کردن منزل استفاده نمی شود بلکه از آن می توان در جهت راحتی و آرامش نیز بهره برد. با سیستم روشنایی هوشمند می توانید فضای دلخواه خود را ایجاد کنید و از بودن در محیط منزل لذت ببرید. کنترل سیستم روشنایی هوشمند از راه دور امکانپذیر است و شما در صورتی که در رختخواب هستید و یا در هرکجا که قرار دارید می توانید سیستم روشنایی را روشن و یا خاموش کنید.

READ  هوشمند سازی خانه و ویلا فراتر از تخیل

ویژگی های خانه هوشمند

کنترل هوشمند دما

یکی دیگر از ویژگی های خانه هوشمند این است که شما می توانید دمای خانه را نیز بصورت هوشمند کنترل کنید. در خانه های هوشمند دمایی در نظر گرفته می شود که بیشتر احساس راحتی برای اهالی خانه ایجاد شود. برای مثل زمانی که در فصل تابستان هوای داخل خانه تنظیم شود پرده ها کشیده می شود تا تابش آفتاب به خانه نرسد یا در فصل زمستان برای تنظیم دما زمانی که آفتاب وجود دارد پرده ها بصورت خودکار کشیده می شود تا خانه با استفاده از نور خورشید گرم شود. استفاده از ترموستات و سیستم کنترل هوشمند علاوه بر ایجاد دمای هوای مناسب موجب خواهد شد تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی بعمل بیاید. در صورتی که در خانه نیستید می توانید قبل از آمدن بصورت هوشمند سیستم خنک کنند یا گرم کننده را فعال کنید تا پیش از رسیدن شما دمای خانه در شرایط مطلوبی قرار بگیرد.

ویژگی های خانه هوشمند

امنیت بالای خانه های هوشمند

یکی از مهم ترین ویژگی خانه هوشمند این است که امنیت بالایی در این خانه های حاکم است، امنیتی که در خانه های هوشمند حاکم است محدود به قفل یا فقط داشتن سیستم دزدگیر نیست بلکه از امکانات دیگر نیز برای برقراری امنیت استفاده می شود. تصور کنید زمانی که شما در خانه حضور ندارید در این بازه زمانی سیستم هوشمند با استفاده از سیستم روشنایی کنترل امنیت را در دست می گیرد و در بازه های زمانی مختلف چراغ های خانه را روشن و خاموش می کند بطوری که چنین پنداشته شود که از اعضای خانواده در خانه حضور دارند.

READ  انواع وسایل خانه هوشمند را بشناسید

اشیا قیمتی نیز به گونه ای خاص با استفاده از سیستم هوشمند محافظت می شوند. از طرفی دیگر خانه با استفاده از دوربین هایی مرتبا بررسی می شود و شما بصورت آنلاین در تمامی شبانه روز می توانید با استفاده از دوربین های تعبیه شده تمامی منزل خود را تحت نظر و مراقبت داشته باشید تا هیچ مشکلی از جمله سرقت خانه شما را خصوصا در حین سفر تهدید نکند.

ویژگی های خانه هوشمند

هوشمندسازی استخر، اتاق ماساژ

یکی دیگر از ویژگی های خانه هوشمند این است که شما می توانید آن را در قسمت های مثل استخر و اتاق ماساژ خانه نیز بکار بگیرید. برای همین منظور این سیستم بصورت هوشمند دما را کنترل می کنید. علاوه بر این شما می توانید از سیستم هایی دیگری نیز در کنترل هوشمند خانه استفاده کنید که مجهز به تهویه و همچنین فیلترینگ می باشند.

سیستم آبیاری هوشمند

شما می توانید از ویژگی های منزل هوشمند در آبیاری باغچه نیز استفاده کنید زمانی که به مسافرت رفته اید و یا مدت زمان طولانی در خانه نیستید می توانید از سیستم هوشمند برای آبیاری باغچه و یا گلدان ها استفاده کنید. سیستم هوشمند با توجه به تنظیماتی که وارد می شود آبیاری را بصورت خودکار و در بازه زمانی مشخص شده انجام خواهد داد. با استفاده از این سیستم حتی میزان آبی که برای گل ها و باغچه ها در نظر گرفته شده نیز قابل تنظیم است و شما با توجه به نوع گل می توانید میزان آب دریافتی را تنظیم کنید تا دچار خشکی نشود.

برخی از مزایای هوشمند سازی ساختمان

  • آسایش و راحتی: زمانی که خانه شما به سیستم هوشمند مجهز می باشد شما از آسایش و راحتی بالایی برخوردار هستید فرض کنید که فراموش کرده اید که روشنایی منزل و یا تلویزیون را خاموش کنید با سیستم هوشمند می توانید در هر کجا که هستید لامپ ها و تلویزیون را خاموش کنید و این مسئله زمانی که شما به سفر می روید ارزش خود را بیشتر نمایان خواهد کرد.
  • امنیت کامل: سیستم هوشمند خانه به شما امنیتی کم نظیر می دهد بسیاری از خانواده ها زمانی که به مسافرت می روند بیشترین نگرانی آن ها مربوط به سرقت منزل است لذا با استفاده از سیستم هوشمند این امکان برای شما فراهم می شود که هر لحظه از هرجایی که هستید بتوانید خانه خود را تحت نظر داشته باشید.
  • آرامش: زمانی که شما از سیستم هوشمند خانه استفاده می کنید آرامش دارید چرا که دما، روشنایی و … بصورت اتوماتیک کنترل می شود و همیشه شرایط مناسب خواهد بود.
READ  آیا می دانید انواع خانه هوشمند کدامند

ویژگی های خانه هوشمند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *