هر آنچه که باید در مورد پریز هوشمند بدانید

پریز هوشمند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، وسایل زیادی برای زندگی راحت تر انسان ها به وجود آمده است که پریز هوشمند یکی از این وسایل می باشد. شما می توانید به راحتی روی مبل دراز کشیده و وسایل خانه را با استفاده از تلفن همراه خود کنترل کنید. همچنین می توانید از شهر های دیگر هم این کنترل ها را انجام دهید.

پریز هوشمند چیست؟

در خانه هوشمند با استفاده از پریز های هوشمند می توان راه های استفاده از لوازم برقی خانه را به کلی تغییر داد. اگر می خواهید اندک اندک وسایل خانه را هوشمند کنید، پریز هوشمند می تواند یکی از اولین وسایل هوشمندی باشد که خریداری می کنید. برای اینکه از پریز هوشمند اطلاعات بیشتری داشته باشید و جواب این سوال را دریابید که چرا اولین وسیله ای که خریداری می کنیم پریز های هوشمند باشد به ادامه مطلب توجه نمایید.اگر به پریز های هوشمند از ظاهر نگاه کنید، می بینید که مانند پریز های معمولی می باشند و تفاوت چندانی ندارند.

اما وقتی که عملکرد های آن را ببینید می فهمید که چه تفاوت های بی نظیری دارد و چگونه وسایل خانه را کنترل می کند. برای اینکه از این پریز هوشمند استفاده کنید لازم نیست که سیم کشی های ساختمان را تغییر دهید و یا پریز های کهنه و معمولی را از جای خود در بیاورید.

برای نصب آنها کافی است دوشاخه ای را که روی پریز هوشمند قرار دارد را وارد پریز های قدیمی کنید. بعد از نصب کردن پریز هوشمند می توانید هر وسیله را که به پریز هوشمند متصل است را از اتاق دیگر یا حتی از شهر دیگر کنترل کنید. فقط کافی است از طریق اپلیکیشن مخصوصی که روی تلفن همراه خود نصب کرده اید محل علامت گذاری شده را لمس کنید. شما به راحتی می توانید روی یک مبل دراز بکشید و به قهوه ساز از طریق اپلیکیشن مخصوص و با یک لمس دستور بدهید تا برایتان قهوه آماده کند.

READ  مزایای هوشمند سازی خانه ها چیست

پریز هوشمند

از مهم ترین مزایای پریز های هوشمند چیست؟

1. صرفه جویی در مصرف برق

با استفاده از پریز های هوشمند، صرفه جویی بسیاری در مصرف برق می شود. همچنین شما می توانید مصرف برق هر دستگاهی را که به پریز های هوشمند متصل می باشد را بر حسب کیلو وات نظاره و کنترل کنید.

2. ایمنی و امنیت خانه را زیاد تر می کند

یکی دیگر از مهم ترین مزایای پریز هوشمند این است که ایمنی کامل شما و کودکان را تامین می کند و در تمام مکان ها تماس با برق را تقریباً غیرممکن می کند.

3. دارای قابلیت کنترل از راه دور می باشد

اگر شما یک روز به خانه یکی از فامیل های خود رفته اید و کودک شما در خانه است، شما می توانید با استفاده از قابلیت کنترل از راه دور پریزها، تلویزیون و کامپیوتر را در ساعت معینی روشن و یا خاموش نمایید.

پریز هوشمند

چه کار هایی را می توان با پریز های هوشمند انجام داد؟

1. با استفاده از پریز های هوشمند شما می توانید در محل کار خود به گاز دستور دهید که روشن شود تا وقتی که شما وارد خانه می شوید، غذا آماده باشد و بدون هیچ انتظاری شروع به میل کردن شام خود باشید.

2. وقتی می خواهید به بیرون بروید و کمی هم عجله دارید (مخصوصاً خانوم ها) بعد از آماده شدن کامل یادتان می افتد که موهایتان را اتو نکرده اید. آن وقت باید چند دقیقه هم معطل بشوید که اتو گرم شود، ولی با استفاده از پریز های هوشمند می توانید وقتی که شروع به آماده شدن می کنید اتو را از قبل فعال کنید تا گرم شود آن وقت می توانید به موقع موهایتان را اتو کرده و به دنبال کار خود بروید.

READ  تفاوت سیستم هوشمند با سیم و بی سیم چیست؟

3. وقتی ساعت شروع برنامه تلویزیونی یا رادیویی مورد علاقه تان از یادتان می رود و از دستش می دهید چقدر ناراحت می شوید؟ ولی با کمک پریز هوشمند دیگر نگران از دست رفتن برنامه های مورد علاقه تان نشوید. زیرا می توانید پریز هوشمند را زمان بندی کنید تا درست هنگام شروع برنامه به طور خودکار تلویزیون یا رادیو را روشن کند و شما بتوانید برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید و لذت ببرید.

پریز هوشمند یکی از انقلابی ترین ابزار ها در خانه ی هوشمند می باشد. زیرا می تواند وسایل برقی غیر هوشمند را نیز با استفاده از پریز هوشمند، هوشمند سازی کرد. همچنین قیمت ارزانی هم دارد و اگر شما توان هوشمند کردن کل خانه را ندارید و می خواهید اندک اندک وسایل هوشمند را خریداری کنید، پریز هوشمند می تواند یکی از اولین وسایلی باشد که خریداری می کنید زیرا قیمت پایین تری نسبت به بقیه وسایل هوشمند دارد.

پریز هوشمند

کدام نوع پریز های هوشمند بهتر می باشد؟

در حال حاضر در بازار ایران دو نوع پریز موجود می باشد که هر یک از این دو نوع مزایا و معایبی دارند که الان به بررسی آنها می پردازیم

·        طراحی ظاهری

پریز های مستقل نوع های محدودی دارند و به همین دلیل ما در انتخاب آنها دچار مشکل محدود بودن انتخاب ها می شویم. همچنین شکل ظاهری آنها پس از متصل شدن به پریز تغییر می کند و یک گجت دیگر روی آن گذاشته می شود.

·        قابلیت جابجایی

انواع مستقل پریز های هوشمند قابلیت جابجایی دارند و به آسانی می توان از یک مکان به مکانی دیگر انتقال داد. اما جابجایی ماژول هوشمند کمی سخت تر از جابجایی پریز های مستقل می باشد.

با توجه به گفته های بالا، شما می توانید انتخاب خود را برای اینکه کدام نوع پریز بهتر می باشد را کنید.

READ  سیستم روشنایی هوشمند نیاز امروزه خانه های ما

پریز هوشمند

آیا کنترل تلویزیون یا کامپیوتر با پریز هوشمند امکان پذیر است؟

امروزه داخل اتاق هر یک از بچه ها یک کامپیوتر برای بازی وجود دارد که وقتی بچه ها مشغول بازی کردن می شوند تمام کارها، درس ها و ساعات خواب از یاد می رود و تمام فکرشان را به بازی می‌دهند. این یکی از اصلی ترین مشکلات خانواده می باشد و تمام پدر و مادر ها از این کار بچه ها اذیت می شوند. ولی با استفاده از پریز های هوشمند این مشکل به راحتی حل می شود. زیرا این پریز ها دارای قابلیت زمان بندی می باشند و شما می توانید برای کامپیوتر تایمر بگذارید که پس از یک یا دو ساعت به طور خودکار خاموش شود. اینگونه هم می توانید از ضعیف شدن چشمهای بچه ها جلوگیری کنید و هم باعث شود که سر ساعت بخوابد تا باعث افت تحصیلی نشود.

پریز هوشمند

ویلای شمال را از تهران کنترل کنید

وقتی می خواهید با خانواده خود برای تفریح به مکانی بروید (برای مثال اگر یک ویلا در شمال دارید) اگر در فصل گرما مسافرت می کنید می توانید وقتی از محل زندگی خود خارج می شوید، به کولر ها از طریق اپلیکیشن دستور دهید تا روشن شود تا وقتی که شما به آنجا می رسید از هوای خنک داخل ویلا لذت ببرید. همچنین برعکس هم می شود، وقتی در فصل سرما حرکت می کنید بخاری ها و شوفاژ ها را فعال کنید و هوای گرم را قبل از رسیدن به آنجا ایجاد کنید. یادگیری استفاده از اپلیکیشن مخصوص هم خیلی آسان می باشد و برای تمام سنین از کوچک و بزرگ قابل یادگیری می باشد. کافی است چند روز از آن استفاده کنید، آنگاه می بینید که به طور خودکار به تمام نقاط آن یادگیری کامل دارید و به راحتی از آن استفاده می کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *