همه چیزهایی که باید درباره کلید کنترل روشنایی هوشمند بدانید

کلید کنترل روشنایی هوشمند

حتماً تا الآن از کلید های برق مختلفی استفاده کرده اید و با روش کار آن ها آشنایی کامل دارید ولی احتمالاً از کلید های کنترل روشنایی هوشمند چیز های زیادی نشنیده اید و از روش کارهای آن ها اطلاعات زیادی ندارید. کلید کنترل روشنایی هوشمند نوع های مختلفی دارند و در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند که از جمله نوع های آن ها کلید های لمسی و فشاری و بی سیم یا باسیم می باشند که هر کدام از آن ها ویژگی های مختلفی دارند. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم داد.

کلید کنترل روشنایی هوشمند چیست؟

یکی از تجهیزات خانه های هوشمند، کلید کنترل روشنایی هوشمند می باشد که برای کنترل سیستم های روشنایی استفاده می شود. این کلید ها با یک ارتباط هوشمند امکان کنترل بخش های مختلف روشنایی را از جمله لامپ ها، مهتابی، نور مخفی و… را دارند و می توان از برنامه های مخصوصی که روی تلفن همراه، تبلت و… نصب می شوند این کلید را کنترل کرد. برای بهره بردن از قابلیت های کلید های هوشمند باید سیستم هوشمند خانه را راه اندازی کنید و یا اگر هنوز تمام سیستم ها را لازم ندارید، می توانید فقط کنترل مرکزی خانه (گیت وی) را راه اندازی کنید.

در غیر این صورت نمی توان از قابلیت های فوق العاده این کلید استفاده کرد و فقط به جای یک کلید روشن خاموش ساده اما با طرحی زیبا عمل می کند. کلید کنترل روشنایی هوشمند اینگونه کار می کند که وقتی شما یک دستور برای کنترل کننده مرکزی خانه ارسال می کنید،

برای مثال دستور روشن یا خاموش لامپ های تمام اتاق ها، یک کد دستوری از طریق کنترل کننده مرکزی به کلید کنترل روشنایی هوشمند ارسال می شود، کلید هوشمند این دستور را دریافت و آن را ترجمه می کند و بعد از آنکه فهمید آن دستور به او چه می گوید آن را انجام می دهد و پس از انجام دادن یک پیام به کنترل کننده مرکزی می فرستد و گزارش می دهد که عملیات موفق بود یا نه. کنترل کننده هم یک پیام به اپلیکیشن تلفن همراه شما می فرستد و شما را از انجام موفق یا ناموفق خاموش یا روشن کردن لامپ ها باخبر می کند. کلید کنترل روشنایی هوشمند در نوع ها و قابلیت های مختلف در بازار موجود می باشد که بر اساس نوع ارتباط و نوع عملکرد تقسیم بندی و به فروش می رسند.

READ  توضیحاتی در خصوص هوشمند سازی ادارات

کلید کنترل روشنایی هوشمند

انواع کلید کنترل روشنایی هوشمند

کلید کنترل روشنایی هوشمند در تقسیم بندی نوع ارتباط به دو نوع تقسیم می شوند: باسیم و یا بی سیم. ارتباط کلید های کنترل هوشمند با سیم با سیستم کنترل کننده مرکزی با استفاده از کابل های سیم انجام می شود ولی در کلید های کنترل روشنایی هوشمند بی سیم راه های مختلفی برای ارتباط با سیستم مرکزی وجود دارد که از جمله مهمترین آن ها عبارت اند از:

·         ارتباط وای فای

·         ارتباط رادیویی

·         ارتباط بلوتوث

هر یک از این ارتباط ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و تولید کنندگان این کلید ها را به سمت استفاده از آن ها می کشند. از جمله مهمترین خصوصیاتی که کلید های کنترل بی سیم دارند می توان به توان مصرفی، توان تشعشعی، برد سیستم ارسال و دریافت اشاره کرد و همچنین با سایر نود های شبکه سازگاری دارد. این کلید ها را در نوعی دسته بندی دیگری هم قرار می دهند که این نوع دسته بندی بر اساس نوع عملکرد کلید ها می باشد. در این دسته بندی، کلید ها در دو نوع لمسی و فشاری دسته بندی می شوند. در کلید های کنترل لمسی، از نقاط لمسی برای کنترل خط های روشنایی استفاده می شود و شما برای خاموش یا روشن کردن خط های روشنایی کافی است محل علامت گذاری شده را لمس کنید.

کلید لمسی هوشمند بسیار زیبا می باشد و طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است اما بعضی افراد بیشتر دوست دارند از یک سیستم مکانیکی برای کنترل روشنایی استفاده کنند و با این حساب کلید های کنترل هوشمند لمسی برای اینگونه افراد انتخاب خوبی نمی باشد. اگر شما هم مانند بعضی افراد به سیستم مکانیکی بیشتر علاقه دارید کلید های کنترل روشنایی هوشمند فشاری می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این کلید ها علاوه بر اینکه همه ی قابلیت های کلید های لمسی را دارند تجربه نوستالژیک استفاده از کلید های کنترل فشاری را برای شما هدیه می کنند. کلید های هوشمند فشاری نیز در سطح جهان دوستداران و طرفداران زیادی دارد. به طوری که بعضی از تولید کننده های بزرگ هم مبادرت تولید این نوع کلید ها را کرده اند.

READ  ساختمانهای هوشمند و قابلیت های عجیب در آن ها

کلید کنترل روشنایی هوشمند

مزایای کلید روشنایی هوشمند

کلید های کنترل هوشمند مزایای بسیار زیادی دارند که قبلاً هم درباره آن ها گفته ایم. البته لامپ های هوشمند هم چندان تفاوتی با کلید های هوشمند ندارند ولی کلید ها از نظر اقتصادی با صرفه تر می باشند. همچنین مزایای دیگری هم دارند که عبارت اند از:

·        کنترل از اپلیکیشن

کلید کنترل روشنایی هوشمند برنامه های مخصوص خود را دارند که رو گوشی یا کامپیوتر نصب می شوند و می توان با کمک آن کلید های هوشمند را کنترل کرد. این کلید ها با استفاده از وای فای به تلفن همراه شما نصب می شوند و شما می توانید بدون تکان خوردن از جای خود به راحتی لامپ ها را کنترل کنید. این قابلیت کلید ها فقط در داخل خانه قابل استفاده نمی باشد و شما می توانید در بیرون از خانه هم لامپ ها را کنترل کنید. مثلاً اگر به مسافرت بروید شما می توانید هنگام تاریک شدن هوا چراغ های خانه را روشن کنید تا کسی متوجه نشود که شما در خانه نیستید.

·        کنترل لامپ هوشمند

این کلید ها قابلیتی دارند که شما می توانید لامپ های هوشمند خانه را نیز به طرز جالبی به کلید ها وصل کنید و با استفاده از قابلیت کلید هوشمند لامپ های هوشمند را نیز کنترل کنید.

·        قابلیت زمان بندی

شما این امکان را دارید تا لامپ ها را زمان بندی کنید تا در چه ساعتی روشن و در چه ساعتی خاموش شوند.

·        سانسور

بعضی از کلید های هوشمند سانسور دارند. این سانسور ها در دو نوع هستند یکی تشخیص حرکت می باشد. یعنی اگر حرکت یک چیزی را در مکان احساس کند روشن می شود. و نوع دوم لمسی می باشد این نوع سانسور یک روش نوین برای روشن کردن چراغ ها می باشد.

READ  هر آنچه که باید در مورد پریز هوشمند بدانید

·        بدون نیاز به اینترنت

درست است که این کلید ها با استفاده از وای فای به دستگاه شما وصل می شوند ولی اگر اینترنت قطع شود لامپ ها روشن یا خاموش نمی مانند. فقط دیگر کنترل از راه دور کار نمی کند و حالت لمسی اش فعال است.

کلید کنترل روشنایی هوشمند

کنترل روشنایی از طریق کلید هوشمند چگونه است؟

کنترل روشنایی با استفاده از کلید کنترل روشنایی هوشمند بدین صورت است که دستور روشن یا خاموش شدن لامپ ها از طریق استفاده کننده به کنترل کننده مرکزی انتقال داده می شود و از کنترل کننده مرکزی هم به صورت یک کد به کلید ارسال می شود و کلید آن را انجام داده و پیام موفق بودن عملیات را به کنترل کننده مرکزی فرستاده و آن هم از طریق اپلیکیشن مخصوص به کاربر اطلاع می دهد. این همه عملیات تنها در چند صدم ثانیه انجام می شود.

کلید کنترل روشنایی هوشمند

بهترین نوع کلید کنترل روشنایی هوشمند کدام است؟

کلید لمسی شیشه ای فیدبک پذیر یکی از بهترین کلید های هوشمند می باشد و مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از این مزایا ها این است که وضعیت هر کدام از اجزای سیستم روشنایی را به کاربر اطلاع می دهد و همچنین نتیجه هر یک از درخواست های کاربر را هم اطلاع رسانی می کند.

کلید کنترل روشنایی هوشمند

خرید انواع کلید های هوشمند

با توجه به دسته بندی های گفته شده، می توان چهار نوع کلید کنترل روشنایی هوشمند را در بازار پیدا کرد که این نوع ها عبارت اند از:

·         کلید لمسی هوشمند با ارتباط با سیم

·         کلید لمسی هوشمند با ارتباط بی سیم

·         کلید فشاری هوشمند با ارتباط با سیم

·         کلید فشاری هوشمند با ارتباط بی سیم

برای خرید کلید های کنترل روشنایی هوشمند شما می توانید فروشگاه های مختلفی را انتخاب کنید ولی حواستان باشد که از فروشگاه های معتبری خرید کنید که کلاه برداری های مختلف انجام نشود. اگر آشنایی دارید که در این زمینه اطلاعات دارد ترجیحاً از او کمک بگیرید تا بهترین محصول ها را خریداری و از مزایای آن لذت ببرید.

کلید کنترل روشنایی هوشمند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *