همه چیز درباره شروع هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان  به نوعی یک مدیریت از نوع پیشرفته و هوشمند می باشد که با استفاده از نرم افزار و سخت افزار ها همه قسمت های ساختمان را تحت کنترل می گیرد. این هوشمند سازی فواید زیادی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. ما در این مقاله می خواهیم به مدیریت هوشمند ساختمان و همچنین اطلاعاتی برای شروع هوشمند سازی  بپردازیم پس با ما همراه باشید.

هوشمند سازی ساختمان

معرفی هوشمند سازی ساختمان

این سیستم نوعی مدیریت هوشمند می باشد که ارتباط بین اجزای مهم را در ساختمان برقرار می سازد. با این کار از اتلاف انرژی جلوگیری می شود و همچنین برقراری امنیت و کنترل به قسمت های مختلف ساختمان آسان تر می گردد. شایان ذکر است که این سیستم هوشمند که متشکل از نرم افزار و سخت افزار ها می باشد توانایی نظارت بر سیستم های صوتی، ورود و خروج ، سیستم های روشنایی، تهویه هوا سیستم حریق  را دارد؛ و اطلاعات حاصل از آنها را به پایگاه اصلی داده ها منتقل می کنند. هدف از هوشمند سازی ساختمان بالا بردن سطح رفاه می باشد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

هوشمند سازی ساختمان

اهداف هوشمند سازی برای ساختمان ها

هدف کلی از برپایی چنین سیستم هوشمند و پیشرفته ای برای ساختمان به طور حتم برای بالا بردن سطح رفاه و آسایش متقاضیان می باشد. مواردی که با رعایت اصول و ضوابط آن می توان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد. ما از این بین به توضیح چند مورد از اهداف استفاده از این سیستم هوشمند تعبیه شده در ساختمان می پردازیم.

  • بالا رفتن امنیت، با استفاده از این سیستم در هنگام بروز مشکل می توان از آثار مخرب آن به طور چشمگیری کاست.در این هنگام می توان با کنترل درب ها و استفاده از سیستم حریق از بروز فاجعه جلوگیری کرد. همچنین می توان ورود و خروج افراد را به دقت وارسی کرد تا در صورت بروز مشکل به رفع آن اقدام نمود.
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و طول عمر بیشتر وسایل، با استفاده از این سیستم به طور باور نکردنی از اتلاف انرژی جلوگیری می شود و همچنین با استفاده صحیح از وسایل می توان طول عمر آن را افزایش داد.
  • امکان کنترل همه قسمت ها از پایگاه داده مرکزی، با این امکان احتمال بروز ناهماهنگی در کارکرد سیستم ها از بین می رود و یا به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند.
  • با کنترل سیستم عامل های گرمایشی و سرمایشی هوای محیط را به درجه دلخواه تنظیم می کند.
  • با کنترل و تنظیم روشنایی محیط، نور دلخواه را برای انجام انواع فعالیت همانند مطالعه فراهم می کند.
  • با کنترل کارکرد وسایل الکتریکی از صحت کارکرد آن ها مطلع می شویم همچنین می توان نحوه استفاده از آن را تنظیم نمود.
READ  نکاتی مهم درباره هوشمند سازی محل کار

هوشمند سازی ساختمان

مزایای استفاده از هوشمند سازی ساختمان ها

استفاده از سیستم هوشمند سازی به متقاضیان این امکان را می دهد که از راه دور ساختمان را کنترل  و امنیت را از راه دور وارسی کنند. همچنین موجب می شد که آثار مخرب به طرز چشمگیری کاهش یابد و مشکلات از راه دور حل شوند و سبب کاهش هزینه های روزمره نظیر هزینه های برق و گاز با کاهش اتلاف انرژی می شود. افراد متقاضی می توانند با هوشمند سازی مسکن خود از مزایای این سیستم هوشمند برخوردار شوند.

آغاز هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند کردن یک خانه باید در ابتدا  نقشه ساختمان زیر نظر یک  متخصص قرار بگیرد، و اندازه گیری ها و محاسبات مهندسی  انجام شود سپس نسبت به خرید وسایل هوشمند اقدام شود که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند . کیفیت و طول عمر این وسایل بسیار مهم می باشد و تهیه آن از هر مکانی اقدامی صحیح نمی باشد، برای خرید این وسایل باید از یک فرد متخصص در این زمینه مشاوره گرفت. پس از خرید این وسایل باید آنها را نصب کنید و سپس می توانید با فرمان صوتی یا لمس تلفن همراه خود به مدیریت و کنترل آنها پرداخت . در حین مراحل خرید و نصب باید به مواردی توجه کرد. از جمله آنها اصل بودن وسایل الکتریکی هوشمند و محل مناسب برای نصب این وسایل می باشد.

هوشمند سازی ساختمان علاوه بر اینکه سطح رفاه را افزایش می دهد و یک مکان سکونت عالی می باشد. می تواند یک ساختمان هوشمند برای انجام کار های ادارای  مهم و خطیر  که نیاز به امنیت و مراقبت فراوانی دارد باشد. با هوشمند سازی ساختمان می توان ورود و خروج پرسنل را با دقت بررسی کرد تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای رفع آن اقدام نمود.

READ  هوشمندسازی منازل مسکونی و هرآنچه باید در این باره بدانید

هوشمند سازی ساختمان

انواع وسایل هوشمند سازی انواع ساختمان

برای هوشمند سازی ساختمان باید وسایل مورد نیاز برای انجام این پروژه را در اختیار داشته باشیم و همچنین از کیفیت و گارانتی آن آگاهی کامل داشته باشیم تا در صورت بروز مشکل به رفع آن اقدام نماییم . باید توجه داشت که این وسایل با فرمان صوتی یا لمس تلفن همراه کار می کنند. موارد زیر نمونه های پیشنهادی انواع وسایلی می باشد که متخصصین تایید نموده اند.

  • پریز هوشمند، یکی از پایه ترین وسایل هوشمند سازی ساختمان می باشد. وسیله های الکتریکی هنگامی که به این پریز متصل می شوند هوشمند می شوند و امکان کنترل آن از راه دور فراهم می شود. این وسیله یکی از ابتدایی ترین وسیله های هوشمند می باشد که خرید آن از الزامات اولیه هوشمند سازی ساختمان می باشد.
  • سنسور درب و پنجره، با خرید این وسیله شما می توانید از ورود افراد به ساختمان و خروج آنها مطلع شوید و امکان سرقت را کاهش داد. این وسیله با ورود افراد متفرقه زنگ هشداری را به صدا در می آورد و شما را از این قضیه مطلع می سازد.
  • دوربین های بی سیم نمونه ای دیگر از تدابیر امنیتی می باشد.
  • ترموستات هوشمند، این وسیله با اتصال به اینترنت و فرمان از جانب شما دمای محیط را به درجه دلخواه می رساند.
  • پرده هوشمند، همانند پرده های معمولی است با این تفاوت که روی ریلی هوشمند قرار دارد و با فرمان شما جمع یا باز می شود.

نحوه خرید وسایل هوشمند سازی 

خرید وسایل هوشمند سازی ساختمان یکی از مهم ترین اقدامات اولیه برای هوشمند سازی انواع ساختمان می باشد.  اطمینان از کیفیت و نوع این وسایل الکتریکی بسیار  مسئله شایان توجهی می باشد. همچنین دو روش برای نصب می باشدکه متقاضیان بسته به شرایط مالی خود می توانند آن را انتخاب نمایند. در روش اول برقراری ارتباط با سیم می باشد و در روش سیستم های هوشمند وایرلس ارتباط بدون سیم  انجام می شود. متقاضیان برای خرید انواع وسایل می توانند به صورت حضوری برای خرید مراجعه نمایند، و یا می توانند از طریق فروشگاه های اینترنتی نسبت به خرید کالای مورد نظر خود اقدام نمایند.

READ  آشنایی با تجهیزات هوشمند ساختمان

هوشمند سازی ساختمان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *