جالب ترین تکنولوژی های خانه ی هوشمند

این واقعیت که شما وارد یک خانه شوید و وسایل آن به صورت اتوماتیک و یا با زدن یک دکمه جابجا یا روشن شوند، وجود دارد. فناوری هایی که در خانه ی هوشمند به کار گرفته می شوند بسیار جالب توجه و دارای کارایی بالا هستند. نکته ی قابل توجه اینجاست که روز به روز نیز این تغییرات و پیشرفت ها در فناوری خانه های هوشمند در حال رشد است. در ادامه چند مورد از جالب ترین تکنولوژی های خانه ی هوشمند را معرفی کرده ایم تا بیشتر با کارایی این فناوری آشنا شوید.

توصیف فناوری های موجود در یک خانه ی هوشمند

تا بحال برایتان پیش آمده که فکر کنید منظور مردم از کلمه ی “خانه ی هوشمند” چیست؟ فناوری خانه هوشمند اصطلاحی کلی است که به امکانات اساسی خانه داده شده است. وسایلی که با فناوری ارتباطات متناسب بوده و امکاناتی از قبیل اتوماسیون یا کنترل از راه دور را فراهم می کند. برخی از این موارد شامل موارد زیر است:

  • لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی ، کنترل درب یخچال و فریزر
  • سیستم های سرگرمی خانگی
  • سیستم های امنیتی خانگی
  • کنترل های محیطی مانند تهویه مطبوع ، گرمایش و روشنایی

تاکنون ، توسعه فناوری خانه های هوشمند مدولار بوده است و گذشته از چند آزمایش یا پروژه اختصاصی ، هنوز یک خانه واقعاً هوشمند در سطح زمین مشاهده نشده است.

مزایای هوشمند سازی خانه ها

اتصال همه وسایل شما به تلفن هوشمند خود یک نکته آشکار است که در خانه های هوشمند به خوبی دیده می شود. این بدان معناست که می توانید لباس شویی خانه تان را حتی زمانی که در محل کارتان حضور دارید روشن کنید. یا با بهینه سازی و خاموش کردن سیستم گرمایش خانه در صورتحساب انرژی خود صرفه جویی کنید. روشن کردن وسایل برقی در ساعات اوج مصرف می تواند هزینه ی بالایی را به دنبال داشته باشد. بنابراین شما به راحتی می توانید در ساعت هایی که پیک مصرف در کمترین حد قرار دارد حتی در بیرون از خانه و یا با تنظیم ساعت وسایل برقی آن ها را روشن کنید. مزیت دیگر این است که مردم آگاهی بیشتری نسبت به وسایل خود و اینکه در کجا قرار می گیرند پیدا می کنند. اکثر سیستم های خانه ی هوشمند با استفاده از فناوری ورود به سیستم بارگیری می شوند و مشاهده وسایل شما (حتی پول شما) را آسان می کنند.

READ  کنترلر خانه هوشمند به چند روش به تجهیزات اتصال می یابد

 خانه ی هوشمند

اینترنت اشیاء و جالب ترین کارایی آن در خانه ی هوشمند

فضای خانه ی هوشمند هر آدمی را مجذوب خود می کند. چرا که اولا روش زندگی انسان را تغییر می دهد و ثانیا نیز دهه هاست که پدید آمده و در حال تغییر و رشد است. البته دلیل دیگر نیز به وجود آمدن شرکت های خلاق و نوپا در این زمینه، همراه با ارائه ی فناوری های جذاب و ساخت دستگاه های خانگی هوشمند است. به خانه های هوشمند به عنوان خانه هایی فکر کنید که افرادی در آن خانه زندگی می کنند که امکان کنترل تمام وسایل خانه را با استفاده از اتصال به اینترنت دارند. برنامه نویسان خبره نرم افزارهایی طراحی می کنند که کنترل اشیاء خانه و حتی بیرون از خانه را ساده تر کنند. بیایید به بررسی این تکنولوژی از فضای بیرون خانه بپردازیم. یک ماشین می تواند وسیله ای داشته باشد که بداند کجا می رود و سایش و پارگی روی تایرها را کنترل می کند. تمامی این موارد با راننده به اشتراک گذاشته می شود تا نسبت به تغییر مسیر و یا اینکه بعدا تایر ها را تعمیر کند اقدام نماید. حال به داخل خانه بیایید جایی که می توانید درها و پنجره های خود را با زدن یک دکمه و به کمک فناوری LOT باز و بسته کنید. پرده ها را به کمک نصب یک نرم افزار در گوشیتان بکشید. و بسیاری از امکانات دیگر که در ادامه معرفی می کنیم.

 خانه ی هوشمند

جالب ترین و بروزترین امکانات خانه های هوشمند

  1. درب های ایمن در خانه ی هوشمند: این درب ها به شما امکان می دهند که حتی بدون اینکه از کاناپه پایین بیایید شخصی که دور و بر خانه ی شماست و یا پشت در است را مشاهده کنید. دستگاه هایی مانند Nest Hello حتی از فناوری تشخیص چهره بهره می برند. این فناوری می تواند شما و یا هرکس دیگری که به خانه رفت و آمد دارد و یا مراجعه می کند را شناسایی کند.
  2. با استفاده از سیستم صوتی هوشمند خانه ی خود را به یک مکان سرگرم کننده و هیجان انگیز تبدیل کنید: بلندگوهای هوشمند یکی از قطعات اصلی فناوری خانه هوشمند بوده که افراد در خانه های خود از آن استفاده می کنند. آمازون برای اولین بار در سال 2014 دنیا را با الکسا معرفی کرد. امروزه بلندگوهای هوشمند بسیار فراتر از پخش موسیقی و کتابهای صوتی با کیفیت بالا هستند. می توانید آنها را با سایر دستگاه های خود همگام سازی کرده و از آنها برای ماندگاری در زندگی استفاده کنید.
  3. با پروتکل خانه ی هوشمند از نشت لوله ی آبرسانی جلوگیری کنید: یک مانیتور آب هوشمند به لوله های شما متصل شده و از فناوری التراسونیک برای تشخیص نشت در کل سیستم آبرسانی خانه ی شما استفاده می کند. نصب چند دقیقه طول می کشد و جعبه هوشمند داده ها را مستقیماً به یک برنامه روی تلفن شما منتقل می کند. حتی اگر چیزی نادرست باشد ، به شما هشدار می دهد.
  4. با ردیاب های دود هوشمند ، ایمنی خانه خود را ارتقا دهید: هر خانه باید دارای ردیاب های دود کار و آلارم مونوکسید کربن باشد.  زنگ های هوشمند بهترین راه برای محافظت از خانواده شما در برابر این خطرات است. آنها دقیقاً به شما خواهند گفت كه خطر بوجود آمده در خانه شما كجاست. برخی از آشکارسازهای دود همچنین دارای سنسورهایی هستند که می توانند سرعت انتشار آتش را شناسایی کنند.
READ  معرفی انواع خانه هوشمند و ویژگی ها و مزایای آن

 خانه ی هوشمند

کاربرد سیستم های امنیتی در خانه های هوشمند

تکنولوژی خانه ی هوشمند بهترین راه برای بالا بردن سطح ایمنی خانه ها است. سیستم های امنیتی هوشمند دوربین هایی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید از آنها در داخل و خارج خانه استفاده کنید. آنها به صورت بی سیم به یک مرکز داخلی متصل می شوند که می توانید از آنها برای تماشای فیلم دوربین های خانه استفاده کنید. یا می توانید به صورت آنلاین دوربین های خانه ی خود را چک کنید.

کنترل سیستم روشنایی در Smart Home

بخش مهم دیگر امکانات خانه ی هوشمند لامپ های هوشمند هستند. این بدان معنی است که شما می توانید در هر کجا که هستید ، روشنایی خانه خود را کنترل کنید.اگر یک هاب هوشمند دارید ، حتی می توانید آنها را به شبکه خود وصل کنید و فقط با استفاده از صدای خود آنها را کنترل کنید. به سادگی از الکسا بخواهید چراغ ها را خاموش کند.

لامپهای هوشمند همچنین می توانند به شما در کاهش صورتحساب های انرژی کمک کنند ، زیرا هنگام بیرون آمدن دیگر لازم نیست نگرانی بابت روشن بودن لامپ داشته باشید. یا اگر در تعطیلات هستید می توانید چراغ خود را روشن کنید بنابراین به نظر می رسد که در خانه کسی هست، که این مورد احتمال سارقان را برای دستبرد به خانه کمتر می کند.

 خانه ی هوشمند
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *