8کاربرد تلویزیون هوشمند که از آن بی خبرید!

کاربرد تلویزیون هوشمند

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد کاربرد تلویزیون هوشمند بپردازیم اگر به دنبال این هستید که در مورد کاربردهای تلویزیون هوشمند اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید. امروزه انواع مختلفی از تلویزیون های هوشمند یا همان اسمارت تولید می شوند و علاوه بر این که به دلیل اندازه بزرگ و صفحه های تخت و خم جذابیت دارند به دلیل این که از ویژگی های هوشمند برخوردار هستند استفاده از آن ها فراتر از استفاده از یک تلویزیون معمولی می باشد.

کاربرد تلویزیون هوشمند

تلویزیون های هوشمند دیگر به مانند تلویزیون های قدیمی نیستند که صرفا از آن بتوان برای تماشای شبکه های تلویزیونی و یا حداکثر با استفاده از دستگاه‌های جانبی برای تماشای فیلم و سریال استفاده کرد. کاربرد تلویزیون هوشمند همگام با پیشرفت تکنولوژی رشد و توسعه یافته است و در حال حاضر بسیار زیاد می باشد. از انواع کاربردهای تلویزیون هوشمند می توان به جست و جو در وب، تماشای آنلاین ویدئو، گیم، همگام سازی با گوشی، دسترسی به شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد.

 کاربرد تلویزیون هوشمند

کاربرد تلویزیون هوشمند برای پخش آنلاین ویدئوها

یکی از انواع کاربرد تلویزیون هوشمند این است که شما می توانید به صورت آنلاین به تماشای فیلم مشغول شوید برای همین منظور کافی است که تلویزیون را از طریق درگاه کابل و یا وای فای به اینترنت وصل کنید تا بتوانید به سایت های تماشای فیلم وصل شوید. برنامه های زیادی وجود دارد که شما از طریق منو نرم افزار تلویزیون های هوشمند می توانید دانلود کنید و از طریق آن ها فیلم و سریال مورد نظر خود را تماشا کنید.

READ  هزینه هوشمند سازی ساختمان ها چگونه است

 کاربرد تلویزیون هوشمند

کاربرد تلویزیون هوشمند برای جست وجوی وب سایت

از دیگر کاربرد تلویزیون هوشمند می توانیم به امکان جست و جو در سایت ها اشاره کنیم، اکثریت تلویزهای های اسمارت به مرورگر مجهز هستند و شما می توانید از طریق مرورگر آن موضوع مورد نیاز خود را در اینترنت جست و جو کنید صفحه بزرگ تلویزیون های هوشمند این امکان را به شما می دهد که براحتی بتوانید در وب جستجو کنید و از جست و جوی خود لذت ببرید. مرورگرهای موجود در تلویزیون های هوشمند به مانند مرورگرهای لپ تاپ و گوشی هوشمند است و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد.

امکان استفاده از شبکه های اجتماعی

در حال حاضر استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار گسترده شده است و لذا با توجه به گسترش ارتباطات در صورتی که نیاز به چک کردن دائمی شبکه های اجتماعی خود دارید می توانید از این کاربرد تلویزیون هوشمند نیز بهره ببرید. بسیاری از تلویزیون های هوشمند در حال حاضر به برخی از شبکه های اجتماعی مجهز شده اند و شما می توانید از این طریق وارد اکانت خود شده و به بررسی صفحات خود بپردازید.

 نرم افزارهای متنوع تلویزیون هوشمند

یکی دیگر از ویژگی های جذاب تلویزیون های هوشمند این است که اکثر این تلویزیون ها قابلیت دانلود و نصب نرم افزار بر روی هارد خود را دارند. این کاربرد تلویزیون هوشمند بسیار جالب توجه است و طرفداران زیادی نیز دارد. تلویزیون های هوشمند به نرم افزارهای مختلفی مجهز هستند که شما می توانید از منو تعبیه شده آن ها را دانلود کرده استفاده کنید اگر به دنبال این هستید که از وضعیت آب و هوای شهر خود مطلع شوید می توانید نرم افزار آب و هوا را دانلود و روی تلویزیون نصب کنید در صورتی که می خواهید از نتایج زنده ورزشی آگاه شوید امکان دانلود و نصب برنامه های ورزشی وجود دارد. در صورتی که می خواهید به صورت آنلاین به موسیقی گوش دهید توصیه ما دانلود نرم افزارهای پخش موسیقی است.

READ  راهنمای جامع هوشمند سازی خانه های قدیمی

 کاربرد تلویزیون هوشمند

پخش زنده برنامه های رادیو

با استفاده از تلویزیون هوشمند می توانید به برنامه های رادیو دسترسی داشته باشید. هر دو موج اف ام و ای ام از طریق تلویزیون های هوشمند قابل دسترسی هستند و یکی از ویژگی های رادیو تلویزیون های هوشمند این است که صدا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچگونه خش و حتی قطعی در آن ها وجود ندارد و شما می توانید به ده ها کانال رادیویی مختلف از شهرها و استان های مختلف دسترسی داشته باشید و از برنامه های متنوع لذت ببرید.

اجرای انواع بازی های رایانه ای

یکی دیگر از انواع کاربرد تلویزیون هوشمند این است که شما می توانید از بازی های رایانه ای موجود در آن استفاده کنید هر وقت که حوصله شما سر رفت یا این که نیاز به سرگرمی داشتید می توانید تلویزیون را روشن کرده و به منو بازی ها رفته از بازی های آن لذت ببرید. بازی هایی که در انواع تلویزیون هوشمند وجود دار بسیار متنوع است و از بازی های هوش تا بازی های نوستالژیک قدیمی و بازی های جدید را نیز شامل می شود. امکان دانلود بازی ها از طریق اینترنت وجود دارد و شما می توانید بازی مورد نظر خود را دانلود کنید و برای ساعت ها خود را سرگرم کنید و از این   لذت ببرید.

همگام سازی با لپ تاپ و تلفن همراه

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای تلویزیون هوشمند این است که شما می توانید این تلویزیون ها را با گوشی و لپ تاپ خود همگام سازی کنید. برای همین منظور می توانید از طریق وای فای گوشی و یا لپ تاپ به تلویزیون خود وصل شوید در این صورت صفحه گوشی و لپ تاپ بر روی نمایشگر تلویزیون هوشمند نشان داده خواهد شد. فرض کنید که شما در حال انجام یک بازی جذاب در گوشی خود هستید و می خواهید در سایز بزرگ مشاهده کنید و یا به دیگران نشان دهید در این صورت می توانید با تلویزیون هوشمند همگام سازی کنید. با استفاده از لپ تاپ نیز می توانید پروژه های خود را در اندازه بزرگ ببینید و به رفع ایراد و اشکالات آنها بپردازید. تماشای عکس ها و فیلم های گرفته از طریق گوشی و یا دوربین عکاسی وای فای دار نیز با تلویزیون هوشمند امکان پذیر است.

READ  آشنایی با برخی از مهمترین مزایای هوشمند سازی

هماهنگی با سایر وسایل هوشمند موجود در خانه

یکی دیگر از کاربردهای تلویزیون اسمارت این است که می توان آنها را با دیگر وسایل هوشمند موجود در خانه هماهنگ کرد. برای مثال با استفاده از نرم افزارهای مخصوص در صورتی که به بیرون از خانه رفته اید و فراموش کرده اید که تلویزیون خود را خاموش کنید می توانید از هرجا که باشید با استفاده از تلفن همراه برای خاموش کردن تلویزیون هوشمند خود در منزل اقدام کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *