قیمت و هزینه هوشمند سازی ساختمان چند است

هزینه هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیار فراگیر شده به طوری که بسیاری از افراد به دنبال هوشمند کردن منزل خود هستند. حال یکی از مباحث مهم در این زمینه هزینه هوشمند سازی ساختمان است که افراد قبل از هر اقدامی باید به آن توجه کنند. از آن جایی که در این نوع ساختمان ها از سیستم های کاملاً جدید استفاده می ‌شود طبیعتاً هزینه ها ساخت نیز بالا خواهد بود. حال جهت اطلاع از این موارد بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

هزینه هوشمند سازی ساختمان به چه چیزی بستگی دارد؟

هوشمند سازی ساختمان ها امروزه جزو آن دسته از مواردی است که بین افراد و رسانه ها بسیار مورد بحث قرار می گیرد. در این بین یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن اکثر مردم را در خصوص هوشمند سازی منازل درگیر کرده هزینه هوشمند سازی ساختمان می باشد. با این وجود باید بدانید برخلاف بیشتر مصالح ساختمانی سیستم های هوشمند سازی ارتباط چندانی با متراژ ساختمان نداشته به طوری که اگر امکانات به کار رفته در یک خانه ۱۲۰ متری بیشتر از یک واحد ۲۰۰ متری باشد طبیعتاً هزینه بالاتری را نیز طلب می ‌کند. حال می توان گفت از جمله فاکتور های مهم که در هزینه هوشمند سازی ساختمان تاثیر دارد شامل نوع تجهیزات به کار رفته، نوع ساختمان مد نظر از لحاظ قدیمی بودن یا در حال ساخت، سطح هوشمند سازی و … می باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

تعیین قیمت هوشمند سازی با توجه به سطح هوشمند سازی مورد نظر

همانطور که گفته شد یکی از موارد بسیار مهم که در هزینه هوشمند سازی ساختمان تاثیر گذار است، سطح هوشمند سازی می باشد. برای این امر افراد ابتدا باید تعیین نمایند که قرار است چه سطحی از ساختمان را هوشمند کنند. در اینجا شما می توانید بسته به سلیقه خود یکی از موارد سطح پایه، سطح نرمال، سطح پیشرفته و یا سطح سفارشی و خاص را انتخاب کنید.

READ  همه چیزهایی که باید درباره کلید کنترل روشنایی هوشمند بدانید

طبیعتا افرادی که تمایل داشته باشند تغییرات اندکی در ساختمان ها به وجود آورده می توانند از سطح پایه یا نرمال استفاده کرده که در این صورت تنها سیستم های اولیه ساختمان هوشمند سازی شده و در نتیجه هزینه هوشمند سازی ساختمان نیز برای این افراد کاملا مقرون به صرفه می باشد. اما افرادی که تمایل به استفاده از سطح پیشرفته یا سفارشی دارند طبیعتاً می ‌توانند از این تکنولوژی بهترین بهره را برده که در این صورت قیمت هوشمند سازی ساختمان برای آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

هزینه هوشمند سازی ساختمان با توجه به تجهیزات مورد استفاده

علاوه بر آنچه بیان شد یکی دیگر از مواردی که تاثیر شگرفی در هزینه هوشمند سازی ساختمان دارد، تجهیزات به کار رفته در این زمینه می باشد. توجه داشته باشید این تجهیزات به طور کلی برای بخش های مختلفی چون تامین روشنایی، سیستم های ذخیره انرژی و تامین برق، سیستم سرمایشی و گرمایشی یا تهویه مطبوع، سیستم های ایمنی و امنیت، کنترل آسانسور، سیستم های آبیاری و باغبانی، سیستم نظافت و بسیاری از موارد دیگر قرار می گیرد که طبیعتاً هرچه تجهیزات به کار رفته در این ساختمان ها پیشرفته تر باشد هزینه هوشمند سازی ساختمان نیز افزایش پیدا می کند. با این حال طبیعتاً افرادی که تمایل دارند در این هزینه صرفه جویی کنند بهتر است به دنبال خرید وسایل و تجهیزات ساده تر و ابتدایی تر باشند.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

قیمت هوشمند سازی ساختمان در حال ساخت

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این بوده که طبیعتاً نوع ساختمان نیز می ‌تواند بر هزینه هوشمند کردن ساختمان تاثیر بگذارد مثلاً یکی از حالت های هوشمند سازی، ساختمان های در حال ساخت بوده که می ‌توان گفت این حالت بهترین حالت جهت اجرا و پیاده سازی سیستم هوشمند می باشد زیرا در این ساختمان ها دست معماران و دکوراتورها باز بوده و می توانند بهترین جانمایی را برای تجهیزات انجام دهند گ. دقت داشته باشید در صورتی که هوشمند سازی ساختمان قبل از نازک کاری انجام گیرد هزینه و زمان مورد نیاز برای هوشمند کردن ساختمان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و از طرفی نتیجه کار نیز بسیار مطلوب و دقیق خواهد بود.

READ  راهنمای جامع هوشمند سازی خانه های قدیمی

هزینه هوشمند سازی ساختمان

قیمت هوشمند سازی ساختمان پایان یافته یا قدیمی

از دیگر ساختمان هایی که امروزه مورد بازسازی قرار می گیرد خانه های قدیمی است. در این خانه ها به علت استفاده از سیم کشی قدیمی و غیر استاندارد نیاز به طراحی سیستم برق داشته که در این حالت نیاز به بازسازی و عملیات عمرانی سیم کشی خواهد بود در نتیجه برق کاری در ساختمان های قدیمی سخت بوده و نیاز به تخریب داشته که این امر طبیعتاً منجر به افزایش هزینه هوشمند سازی ساختمان می گردد.

علاوه بر این بسیاری از شهروندان پس از اینکه ساختمان شان را تکمیل کردند به فکر هوشمند سازی ساختمان می افتند که در خصوص این امر باید بدانید هوشمند سازی این ساختمان ها بسیار مشکل بوده و نیاز به تخریب داد این امر در حالی است که اگر سیم کشی ساختمان از استانداردهای جدید پیروی کرده باشد و سر خط ها به صورت مستقل در تابلو برق جمع ‌آوری باشد می توان با کمی تخریب و هزینه پایین تر هوشمند سازی را انجام داد اما در صورتی که سیم کشی ساختمان به صورت سنتی کار شده نیاز به تخریب بیشتر بوده که این امر در نتیجه منجر به بالا رفتن هزینه ها می شود.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

تعیین هزینه هوشمند سازی منازل با توجه به متراژ ساختمان

اگر چه در ابتدای امر گفته شد هزینه هوشمند سازی منازل به متراژ آن چندان بستگی ندارد اما مشخصاً تجهیزات و سیم کشی که برای یک واحد آپارتمانی ۷۰ متری یک خوابه با یک واحد آپارتمان ۲۵۰ متری سه خوابه انجام می‌گیرد یکسان نخواهد بود که این امر طبیعتاً در هزینه هوشمند کردن ساختمان تاثیر زیادی می گذارد. البته همانطور که قبلاً هم اشاره شد اگر برای یک ساختمان ۷۰ متری از سطح پیشرفته و خاص استفاده شود در حالی که در آپارتمان ۲۵۰ متری از سطح پایه هوشمند سازی استفاده گردیده طبیعتاً هزینه ساختمان ۷۰ متری بیشتر خواهد بود.

READ  مزایای هوشمند سازی خانه برای کودکان

با وجود این امر می‌توان گفت این هزینه کاملاً بر حسب سلیقه افراد متفاوت می باشد. حال شما قبل از اینکه اقدام به هوشمند سازی ساختمان موردنظرتان کنید می توانید با مشاورین خبره در این زمینه ارتباط برقرار کرده و پس از بررسی همه جوانب، بهترین سطح را برای ساختمان مدنظرتان انتخاب کنید که در اینصورت طبیعتاً در هزینه ها صرفه جویی می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *